دو شرکت داروسازی به‌دنبال تایید واکسن جدید کرونا هستند

دو شرکت داروسازی Sanofi و GlaxoSmithKline خواستار صدور مجوز استفاده اضطراری از واکسن جدید شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن کرونا تولید شده توسط دو شرکت داروسازی Sanofi و GlaxoSmithKline خطر بروز بیماری کووید -۱۹ را ۵۸ درصد کاهش می‌دهد، تا ۷۵ درصد مانع بروز نوع متوسط تا شدید بیماری می‌شود و خطر بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان را به میزان صددرصد کاهش می‌دهد.

مطالعه دیگری میزان تأثیرگذاری واکسن ذکر شده به عنوان دوز تقویت کننده را مورد ارزیابی قرار داده است، محققان در این مطالعه به این نتیجه رسیدند که دریافت این واکسن به عنوان دوز تقویت کننده از افرادی که پیش از این واکسن‌های فایزر یا مدرنا را دریافت کرده بودند، محافظت کرده است. به نظر می‌رسد که دریافت واکسن متفاوت به عنوان دوز تقویت کننده ایمنی بیشتری در برابر بیماری کووید -۱۹ ایجاد می‌کند.

شرکت‌های داروسازی Sanofi و GlaxoSmithKline اعلام کرده‌اند که واکسن تولید شده می‌تواند با شیوع بیماری کووید -۱۹ مقابله کند؛ بنابراین خواستار صدور مجوز استفاده اضطراری از واکسن جدید از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و آژانس دارویی اروپا شده‌اند. واکسن جدید کرونا می‌تواند به عنوان دو دوز اولیه واکسن یا دوز تقویت‌کننده مورد استفاده قرار بگیرد.

نتایج بررسی‌های اولیه انجام شده نشان می‌دهد که واکسن جدید تولید شده پاسخ ایمنی قوی در افراد ۶۰ سال به بالا ایجاد نمی‌کند و بدن این گروه از افراد را وادار به تولید آنتی‌بادی نمی‌کند. در صورتی که این واکسن مورد تأیید قرار بگیرد، شرکت‌های تولید کننده میلیون‌ها دوز واکسن در اختیار ایالات متحده آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا و کشورهای در حال توسعه قرار خواهد داد.

کد خبر 558111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.