رشد بورس آمریکا با آغاز حمله روسیه به اوکراین

آغاز تهاجم همه‌جانبه روسیه به اوکراین با افزایش هر سه شاخص اصلی سهام ایالات‌متحده‌آمریکا همراه بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در شرایطی که نیروهای اوکراینی پس از حملات زمینی، دریایی و هوایی مسکو به این کشور در یکی از بزرگ‌ترین حملات به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم، از سه طرف با مهاجمان روس جنگیدند، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده‌آمریکا از تحریم‌های شدید جدید علیه روسیه رونمایی کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا پس از مشورت با متحدان خود از اقداماتی جدید در راستای ممانعت از توانایی روسیه برای انجام تجارت با ارزهای اصلی جهان، همچنین تحریم‌هایی علیه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی رونمایی کرد. مواضع سختی که آمریکا و اروپا اتخاذ می‌کنند، پیامی بلند به بازارهای مالی می‌فرستد مبنی بر اینکه آن‌ها تلاش خواهند کرد تا آنجا که می‌توانند اقتصاد روسیه را فلج کنند.

با این وجود کاخ سفید به آمریکایی‌ها هشدار داده است که این درگیری می‌تواند منجربه افزایش قیمت سوخت در ایالات‌متحده شود و کشور همچنان در معرض افزایش قیمت نفت و دیگر کالاها قرار دارد که برای مقابله با این مشکل مقامات آمریکایی با همتایان خود در سایر کشورها برای آزادسازی ترکیبی نفت اضافی از ذخایر نفت خام استراتژیک جهانی همکاری می‌کنند. سرمایه‌گذاران نیز نگران این هستند که افزایش تورم چه تأثیری بر چشم‌انداز فدرال رزرو و نرخ‌های بهره بالاتر خواهد داشت.

در عین حال سهام ایالات متحده با افزایش سه درصدی در نزدک به شدت افزایش یافت، S&P500 بیش از یک درصد رشد کرد و به افت چهار روزه خود در بحبوحه نگرانی‌های ناشی از تشدید بحران پایان داد و داو جونز مثبت شد.

در این راستا بخش فناوری اطلاعات با رشد ۳.۵ درصدی بیشترین رشد را برای S&P500 به ارمغان آورد و این شاخص با ۶۳.۲ واحد یا ۱.۵۰ درصد رشد به ۴۲۸۸.۷ واحد رسید. نزدک ترکیبی نیز با ۴۳۶.۱۰ واحد یا ۳.۳۴ درصد افزایش به ۱۳۴۷۳.۵۹ واحد رسید و میانگین صنعتی داوجونز ۹۲.۰۷ واحد یا ۰.۲۸ درصد افزایش یافت و به ۳۳۲۲۳.۸۳ رسید. شاخص نوسانات CBOE معروف به ترس‌سنج‌وال استریت نیز کاهش یافته است.

کد خبر 558044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.