جنگ رئال و منچستر برای جواهر فلامنگو

دو باشگاه رئال‌مادرید و منچسترسیتی برای جذب «متئوس فرانکا» هافبک آینده‌دار باشگاه برزیلی، رقابت جذابی با یکدیگر دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کشور برزیل همواره به‌عنوان یک سرزمین فوتبال‌خیز شناخته می‌شود؛ کشوری که همیشه استعدادهای درخشانی را به دنیای فوتبال معرفی کرده است.

جدیدترین استعداد به نظر می‌رسد که یک نوجوان از باشگاه فلامنگو باشد، «متئوس فرانکا» بازیکنی است که رئال‌مادرید به دنبال اوست. هافبک هجومی ۱۷ ساله بند فسخ ۱۰۰ میلیون یورویی دارد و می‌تواند رکورد وینیسیوس جونیور را به عنوان گران‌ترین فروش باشگاه بشکند.

در فلامنگو از این بازیکن می‌خواهند که در خانه بماند که این موضوع، به سنت افتخار این باشگاه در تولید قهرمانان بومی برای تیم اصلی، اشاره دارد.

در سال‌های اخیر، قرمز و مشکی‌ها برخی از بزرگ‌ترین استعدادهای برزیل را پرورش داده‌اند و وینیسیوس جونیور و لوکاس پاکتا به ستاره‌های حضور یافته در اروپا تبدیل شده‌اند؛ درحالی‌که در خصوص رینیر با وجود دوران ناامیدکننده‌ای که به صورت قرضی در بروسیا دورتموند حضور داشت، این امید وجود دارد که راه هموطنان موفق را ادامه دهد.

جواهر فعلی آکادمی فلامنگو، فرانکا پس از یک دوران فوق‌العاده در سال ۲۰۲۱ در سطح تیم جوانان، درحال‌حاضر به تیم اصلی راه پیدا کرده است. او به طور متوسط هر ۴۵ دقیقه یک گل یا یک پاس گل برای تیم‌های زیر ۱۷ سال و زیر ۲۰ سال باشگاه به ثمر رساند و در ۱۸ بازی ۱۹ بار گلزنی کرد و درعین‌حال فرصت‌های بی‌شماری را برای هم‌تیمی‌هایش به وجود آورد.

این فرم نه تنها باعث ارتقای فرانکا به رده‌های بالاتر شد، بلکه یک قرارداد پنج ساله جدید را نیز در ژانویه به امضا رساند که حاوی بزرگ‌ترین بند آزادسازی تاریخ فلامنگو است: ۱۰۰ میلیون یورو (۸۳ میلیون پوند / ۱۱۳.۵ میلیون دلار).

سرمربی جدید، پائولو سوزا هنگام ورود به ریودوژانیرو، آینده فرانکا را در اولویت قرار داد. این هافبک تهاجمی پیش از این دو بار زیر نظر سرمربی پرتغالی بازی کرده است.

اولین هدف مهم حرفه‌ای او هنوز به دست نیامده است، اما با توجه به رکورد و توانایی فرانکا، نباید خیلی طول بکشد تا این بازیکن ۱۷ ساله نمایش‌های ماندگار خود را در ماراکانا جا بگذارد و به اروپا برود. فرانکا یک بازیکن در پست شماره ۱۰ است که به نظر می‌رسد بین خط هافبک و خط دفاعی حریف فوق‌العاده باشد، دارای غرایز و نگرش تسلیم‌ناپذیر و یک گلزن و گلساز بزرگ بازی‌ها است.

فابیو ماتیاس، مربی تیم زیر ۲۰ سال فلامنگو، به GloboEsporte گفت: «او جنبه‌های مهم زیادی در بازی خود دارد.» او علاوه بر توانایی فنی و تاکتیکی، درک بسیار خوبی از بازی دارد. این او را متمایز می‌کند زیرا فضاها را به خوبی تفسیر می‌کند. بااستعدادترین بازیکنان از فضا و نحوه مدیریت آن درک دارند. او همچنین توانایی تعیین کننده در مقابل دروازه را دارد و یک تمام کننده عالی است.

فرانکا که در سائو گونکالو متولد شده است، با وینیسیوس که رکورد گران‌ترین فروش در تاریخ فلامنگو را با ۴۵ میلیون یورو (۳۹ میلیون پوند/۵۰ میلیون دلار) دارد، زادگاه مشترک دارد و اگر گزارش‌های منتشر شده در اسپانیا مبنی بر علاقه رئال به متئوس درست باشد، این زوج می‌توانند در رئال مادرید بدرخشند. همچنین گفته می‌شود لوس بلانکوس خواهان اصلی بازیکنی است که پیراهن شماره ۷ را برای ادای احترام به قهرمان فوتبالش، کریستیانو می‌پوشد.

منچسترسیتی نیز علاقه‌مند به فرانکا است. یک گزارش در برزیل حاکی از آن است که مدیر فوتبال سیتی، «تکسیکی بیگیریستین»، مایل است از یک چمدان پول برای آوردن فرانکا به استادیوم اتحاد استفاده کند. فرانکا به نوبه خود آرزو دارد روزی به اروپا برود، اگرچه تمرکز او اکنون روی رقم زدن دوران خوب در باشگاه دوران کودکی خود است؛ باشگاهی که در سن ۱۲ سالگی با شروع تحصیلات فوتبالی خود در اولاریا به آن پیوست.

او عناوین بی‌شماری را در حالی که راه خود را در رده‌های جوانان باز می‌کند، به دست آورد و با هدایت فلامنگو به عناوین معتبر برازیلرائو U17s و کوپا دو برزیل U17s در سال ۲۰۲۱ رسید. او همچنین خود را در صحنه بین‌المللی مطرح کرده و نقش خود را در پیروزی برزیل در مسابقات قهرمانی زیر ۱۵ سال آمریکای جنوبی در سال ۲۰۱۹ ایفا کرده است.

این تیم برزیل همچنین شامل دو سانتوس کایکی و آنجلو گابریل، ساوینیو مهاجم اتلتیکو مینیرو و متئوس ناسیمنتو مهاجم بوتافوگو بود که همگی در ماه‌های اخیر برای انتقال به اروپا با پیشنهاد و پول‌های کلان روبه‌رو شده و نسل برزیلی بازیکنان متولد ۲۰۰۴ در نظر گرفته شده‌اند. به عنوان یکی از بهترین‌های جهان، از کارشناسان فوتبال جوانان که آن‌ها را رصد می‌کنند.

با این حال باید منتظر ماند دید که سرنوشت فرانکا و دیگر استعدادهای درخشان برزیلی برای راهیابی به اروپا، چه خواهد شد.

کد خبر 558040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.