چشم‌انداز کمک‌های مالی شورای لندن

شورای لندن مشمولان برنامه کمک‌های مالی ۲۴ میلیون پوندی خود در سال جاری را مقابله با بی‌خانمانی و مبارزه با خشونت‌های خانگی اعلام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمیته اعطای کمک‌های مالی شورای لندن با اعطای بودجه به برنامه چهار ساله کمک‌های مالی "پان لندن" برای مقابله با بی‌خانمانی و سوءاستفاده‌های خانگی موافقت کرد و به این‌ترتیب با سرمایه‌گذاری سالانه بیش از شش میلیون پوند در این برنامه به مقابله با دو مورد از جدی‌ترین مسائلی اقدام کرد که پایتخت با آن مواجه است.

پان لندن طرحی است که در آن افراد مواجه با خطرات و آسیب‌های اجتماعی، خشونت و سوءاستفاده‌های خانگی مورد حمایت قرار می‌گیرند. برنامه مالی اعطا شده، آخرین مرحله از برنامه کمک‌های مالی است که در فاصله سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ به مرحله اجرا درمی‌آید، به صورت فراحزبی توسط بخش‌های لندن تأمین می‌شود و از آسیب‌پذیرترین ساکنان لندن حمایت می‌کند.

برنامه کمک‌های مالی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶، در بخش بی‌خانمانی شامل جلوگیری از بی‌خانمان شدن افراد، حمایت تخصصی از جوانان و پشتیبانی هدفمند از افراد کارتن‌خواب می‌شود. در حال حاضر بیش از ۱۶۵ هزار شهروند بی‌خانمان در پناهگاه‌های موقت لندن اسکان دارند و به این ترتیب پایتخت انگلستان دوسوم از کل خانوارهای بی‌خانمان کشور را در اسکان‌های موقت جای داده است.

بخش خشونت و سوءاستفاده‌های خانگی نیز حمایت از افرادی که در معرض آسیب قرار دارند و همچنین کمک تخصصی به افراد آسیب‌دیده در این زمینه برای بازسازی زندگی خود را مدنظر قرار داده است. تعیین دقیق قربانیانی که از آزار خانگی رنج می‌برند دشوار است چرا که این موارد اغلب گزارش نمی‌شود، با این حال از مارس ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱، پلیس کلان‌شهر لندن ۹۴ هزار و ۴۵۷ مورد جنایت و ۱۵۵ هزار و ۶۷۴ مورد حوادث مرتبط با سوءاستفاده‌های خانگی را ثبت کرده است.

نظرسنجی اخیر توسط شورای لندن نشان داده است که نگرانی اهالی لندن در مورد سوءاستفاده‌های جنسی در حال افزایش است، به طوری که ۵۸ درصد از پاسخ‌دهندگان نگران این هستند که قربانی تجاوز شوند. این میزان نسبت به سال ۲۰۱۹ که از پاسخ‌دهندگان سوال مشابهی پرسیده شد، ۱۷ درصد افزایش یافته است.

از سال ۲۰۱۷، برنامه کمک‌های مالی فعلی به بیش از هفت هزار نفر شامل سه‌هزار جوان در شرایط بحرانی و به شش هزار نفر ساکن در پناهگاه‌های موقت، شامل دو هزار و ۳۰۰ جوان، برای اسکان در مسکن‌های حمایتی کمک کرده است. برنامه مذکور همچنین بیش از ۱۷ هزار قربانی سوءاستفاده خانگی را برای دسترسی به حمایت‌های اساسی مورد حمایت قرار داده است. این حمایت‌های ارزشمند در برنامه جدید ادامه خواهد داشت و از تلاش‌های جمعی دولت محلی، بخش داوطلبانه و اجتماعی و نیز سایر مشارکت‌کنندگان در سرتاسر پایتخت حمایت می‌کند تا اطمینان حاصل شود آسیب‌پذیرترین خانواده‌های لندن مکانی امن برای تماس با خانه امن خود دارند.

رئیس کمیته کمک‌هزینه‌های شورای لندن، مقابله با بی‌خانمانی و مبازره با آزارهای خانگی را از اولویت‌های اصلی شورای لندن معرفی و اعلام کرد برای رسیدن به این هدف، اعطای کمک هزینه به شهرداری‌های لندن و همکاری مستقیم این نهاد با سازمان‌های داوطلبانه و بخش اجتماعی لندن، شورا را نسبت به انجام اقدامات بیشتر برای مقابله با این مشکلات توانمندتر می‌کند. وی همچنین افزود که شورای لندن از زمان آغاز برنامه کمک‌های مالی تاکنون به بیش از ۱۳ هزار فرد بی‌خانمان و بیش از ۱۷ هزار قربانی خشونت خانگی کمک کرده است و بودجه جدید به نحوی تعیین شده که بتواند به هزاران نفر از دیگر اهالی لندن کمک کند تا در زمان نیاز به خدمات بیشتر آن را در اختیار داشته باشند.

کد خبر 558039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.