سیطره آمریکا در بیشتر مناطق جهان رو به افول است

امام‌جمعه خوانسار گفت: سیطره آمریکا در بیشتر مناطق جهان رو به افول است همان گونه که پس از ۲۰ سال اشغال افغانستان شکست خورد و فرار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر خوانسار با اشاره به اینکه هدف آمریکا در تحریم غلبه بیشتر بر جهان است، اظهار کرد: سیطره و قدرت آمریکا در بیشتر مناطق جهان رو به افول است، همان گونه که پس از ۲۰ سال اشغال افغانستان شکست خورد و فرار کرد.

وی گفت: آمریکایی‌ها برای امپراطوری خود در عالم به دنبال مستقر شدن در مناطقی هستند که احساس می‌کنند حاکمیت آنها را تهدید می‌کند.

امام‌جمعه خوانسار افزود: اکنون آمریکا از جنگ بین روسیه و اوکراین می‌خواهد این منطقه را تحت سیطره خود درآورد و هدف دیگرش به دنبال محدود کردن جمهوری اسلامی در این منطقه است، زیرا احساس کرده است که ایران در این منطقه ارتباط خوبی برقرار کرده است، مقروض‌ترین کشور در جهان آمریکا است که بیشترین کسری بودجه را دارد و تنها با قدرت‌نمایی در جهان خود را حفظ می‌کند، اگر در اوکراین هم شکست خورد رسوایی بیشتری دامن گیرش خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال‌های متوالی است که آمریکا با ایران در بحث برجام چانه زنی می‌کند در صورتی که می‌داند ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، اضافه کرد: ایران در نوک پیکان مبارزه با آمریکا قرار دارد، اما تاکنون سر سوزنی تسلیم نشده است، زیرا مبارزه با استکبار جهانی سرلوحه ملت ایران است.

امام‌جمعه خوانسار با تأکید بر ایستادگی کامل در گفت‌وگوهای برجام و کوتاه نیامدن برای تأمین ملت ایران، تصریح کرد: عداوت و دشمنی آمریکا با ملت ایران همیشگی است و تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد.

کد خبر 557947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.