وقایع اوکراین، حاصل دخالت بیگانگان در امور این کشور است

امام جمعه زرین‌شهر گفت: آنچه امروز در اوکراین اتفاق افتاده حاصل سال‌ها دخالت ابرقدرت‌های جهان مانند آمریکا بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین‌شهر با بیان اینکه ایران اسلامی به هیچ ابرقدرتی اعتماد نمی‌کند، اظهار کرد: در طول تاریخ هر زمان به ابرقدرت‌های جهان اعتماد کردیم نتیجه‌ی جز اتلاف وقت و شکست به همراه نداشته است.

وی افزود: ایران اسلامی با تکیه بر توان داخلی، اعتماد به جوانان شجاع، مؤمن، انقلابی و دانشمند و با ایستادگی و مقاومت و جانفشانی شهدا، قله‌های پیشرفت و عزت را یکی پس از دیگری درنوردید و امروز به عنوان کشوری مستقل و قدرت منطقه مطرح است.

امام جمعه زرین‌شهر با بیان اینکه فرهنگ مقاومت و ایستادگی باعث عقب نشینی دشمنان شد، تصریح کرد: در مقابل ایستادگی و مقاومت، موضوع سازش قرار گرفته است و شاهد هستیم دشمنان ایران اسلامی و برخی غافلان داخلی به دنبال تقویت تفکر سازش و مذاکره هستند و این در حالی است که ایستادگی ملت ایران و تحقق شعار ما می‌توانیم دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود مأیوس کرده است.

وی ادامه داد: جهان امروز به انبار باروت تبدیل شده است به گونه‌ای که با جرقه‌ای کوچک منفجر خواهد شد.

باقریان اضافه کرد: ایران اسلامی با جنگ توسط هر کشوری مخالف بوده و به همین دلیل، همواره دعوت به صلح و آرامش، سیاست اصلی کشور بوده است.

وی تاکید کرد: آنچه امروز در اوکراین اتفاق افتاده حاصل سال‌ها دخالت ابرقدرت‌های جهان مانند آمریکا بوده و این در حالی است که اوکراین در غرب کشور روسیه قرار دارد و اروپایی‌ها و آمریکاها به دنبال آن بودند تا از این کشور در مسیر رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کنند.

امام جمعه زرین‌شهر گفت: روسیه این تذکر را به مسئولان اوکراین داده بوده که کشور خود را به حیاط خلوت آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تبدیل نکنند، اما نه تنها مسئولان اوکراین توجهی به این مسئله نکردند بلکه رئیس جمهور این کشور به مردم خود اعلام می‌کند با بایدن تماس گرفته و منتظر اقدام اوست.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است با چنین روندی روسیه اجازه حضور بیگانگان را کنار مرزهای خود تحمل نکند؛ دشمنان در مورد ایران اسلامی نیز به دنبال حضور در کشورهای همسایه ما بوده و هستند و اگر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی نبود قطعاً آنان در کنار مرزهای ایران در حال جولان و توطئه بودند.

باقریان افزود: صدای امروز جامعه جهانی در محکومیت حمله به اوکراین بلند شده و این در حالی است که در مورد حمله به کشورهای یمن، لبنان، سوریه و افغانستان و به خاک و خون کشیدن مردم آن‌ها، در سکوت محض به سر می‌بردند.

وی تصریح کرد: باید سوال کرد چرا این کشورهای مدعی در برابر جنایات وحشیانه علیه مردم یمن، افغانستان، سوریه و لبنان وارد عمل نشدند و سکوت اختیار کرده و حتی با برخی از کشورهای متجاوز همراهی کردند.

امام جمعه زرین‌شهر با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران اسلامی به کشور قطر، گفت: این سفر نشان از اهمیت همسایه‌های ما دارد و ایران نیز همواره به دنبال تقویت ارتباط نزدیک با همسایه‌های خود بوده است؛ این سفر به دنیا نشان داد که کشورمان برای همسایه‌های خوب خود اهمیت قائل است و احترام متقابل را به بهترین شکل پاسخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: ابتکار ستاد نماز جمعه زرین‌شهر در سپردن کارها به جوانان و نوجوانان، حس نشاط و شادابی را در نماز جمعه به وجود آورد؛ این نگرش باید در تمامی مساجد الگو شود و آنها نیز کار را به جوانان و نوجوانان بسپارند.

باقریان خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان ایران اسلامی ثابت کردند که اگر کار به آنها سپرده شود یک قدم جلوتر از همه حرکت خواهند کرد، لذا باید گفت سپردن کار به دست نسل آینده، بهترین جهاد عملی تبیین است که باید در تمام عرصه‌ها عملیاتی شود.

کد خبر 557945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.