هشدار سازمان ملل درباره عواقب جنگ روسیه و اوکراین بر بحران یمن

برنامه جهانی غذا سازمان ملل هشدار داد که جنگ در اوکراین منجر به افزایش قیمت سوخت و غذا در یمن خواهد شد و به دنبال آن بحران گرسنگی یمنی‌ها به دنبال کاهش کمک‌رسانی‌ها افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال جنگ روسیه و اوکراین، وضعیت بحرانی یمن، وخیم‌تر خواهد شد.

برنامه جهانی غذا اعلام کرد که تشدید درگیری‌ها در اوکراین منجر به افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی به ویژه غلات در یمن خواهد شد به صورتی که این برنامه ناچار خواهد بود کمک رسانی‌های خود در یمن را به ۱۱ میلیون نفر کاهش دهد.

برنامه جهانی غذا در این بیانیه افزود؛ قیمت مواد غذایی در اکثر مناطق یمن طی سال گذشته دو برابر شده است، این در حالی است که بیش از نیمی از مردم یمن به کمک‌های غذایی نیاز دارند، از طرفی افزایش قیمت مواد غذایی افراد بیشتری را وارد چرخه گرسنگی و وابستگی به کمک‌های بشردوستانه در این کشور خواهد کرد.

طبق این بیانیه، با افزایش قیمت‌ها میزان کمک رسانی‌ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد و وضعیت بحرانی یمن را با شرایط دشوار روبه‌رو خواهد کرد.

برنامه جهانی غذا در این بیانیه تاکید کرد که بحران و تنش فعلی و شرایط اوکراین توانایی تأثیر عمیقی بر زندگی یمنی‌ها دارد.

این برنامه همچنین هشدار داد که در صورت عدم توجه به مردم یمن فاجعه انسانی در این کشور رخ خواهد داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 557922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.