در اروپا و صربستان نمی‌دانستیم که ایران بسکتبال خوبی دارد/از لحاظ تیمی پیشرفت کرده‌ایم

سرمربی تیم ملی بسکتبال قزاقستان پس از پیروزی برابر تیم ملی ایران از عملکرد ایران تمجید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روسو دارکو سرمربی تیم ملی بسکتبال قزاقستان در نشست خبری بعد از بازی با قزاقستان گفت: بازی سختی برابر ایران داشتیم چون آن‌ها یکی از بهترین تیم‌های ملی آسیا را در اختیار دارند. نسبت به ایران و بازیکنانش شناخت دارم و می‌دانستم بازی ساده نخواهد بود.

وی افزود: بعضی اوقات در طول زمان بازی باید هشیار باشیم و مخصوصاً در نیمه دوم تلاش خود را به کار بگیریم. انتظار داشتم که ایران بازی خوبی ارائه دهد و ما نیز نیاز داشتیم که کنترل بازی و به خصوص ریباندها را در اختیار داشته باشیم چون این طور نبود که بتوانیم خیلی ساده امتیاز کسب کنیم.

دارکو تصریح کرد: در این بازی نیاز به اعتماد به نفس داشتیم تا بتوانیم سربلند از آن خارج شویم. به صعود خیلی نزدیک هستیم و مرحله بعدی رقابت‌ها در دسترس ماست. در ابتدای بازی شروع خوبی نداشتیم اما توانستیم در نیمه دوم شرایط را به سود خودمان تغییر دهیم که همین مسئله باعث پیروزی ما شد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال قزاقستان گفت: می‌دانستیم که ایران تیمی جنگنده در اختیار دارد و حملات زیادی انجام می‌دهد. آن‌ها به روش خود سعی می‌کنند کنترل بازی و توپ را در اختیار داشته باشند، با این وجود خوشحالم که در این مرحله حضور داریم و باید تلاش خودمان را برای کسب نتیجه مطلوب در این مسابقات به کار بگیریم.

وی راجع به سرمربیان صربستانی سابق تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: سرمربیان صرب ایران دوستان من هستند و با آنها مخصوصاً ماتیچ ارتباط داشته‌ام. با آنها در تماس بوده‌ام و هرچه لازم است را درباره آن‌ها می‌دانم. از بسکتبال ایران نیز افراد زیادی را می‌شناسم و صحبت‌های خوبی درباره بسکتبال ایران داشته‌ایم. دوستان سرمربی من نکات خوبی درباره این کشور به من گفته‌اند و نسبت به ایران آشنایی دارم. در اروپا و صربستان نمی‌دانستیم که ایران بسکتبال خوبی دارد و مخصوصاً در رده ملی رشد خوبی داشته است.

دارکو اظهار کرد: سطح خودمان را بهبود بخشیده‌ایم و قوی‌تر و جنگنده‌تر شده‌ایم. علت حضور ما در این مرحله نیز همین مسئله است. از لحاظ تیمی پیشرفت کرده‌ایم و به سطح قابل‌اعتمادتر و بهتری رسیده‌ایم. برنامه ما برای مقابله برابر ایران دفاع بهتر و مصمم‌تر از قبل بود که محقق شد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال قزاقستان در پایان با امیدواری برای صعود به رقابت‌های جام جهانی درباره سطح تیمش برای رقابت در آوردگاه جهانی گفت: البته ما با سطح قهرمانی جهانی فاصله زیادی داریم و چیزهای بسیاری وجود دارد که باید روی آن کار کنیم. حتی اگر به مرحله بعدی نیز صعود کنیم باید در برابر تیمی مانند استرالیا قرار بگیریم و آن‌ها از قوی‌ترین تیم‌های جهان هستند. بعضی وقت‌ها خیلی خوب بازی می‌کنیم ولی گاهی اوقات نیز عملکرد ما در سطح پایین‌تری است. باید روی این مسئله کار کنیم. روز به روز بهتر می‌شویم و از شرایط راضی هستم.

کد خبر 557883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.