سوریه را می‌بریم/یکشنبه برخی مسائل را می‌گویم

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: در بسکتبال باید یاد بگیریم اگر اشتباه کنیم، راه‌حلی هم برای آن در نظر بگیریم تا در ادامه موفقیت حاصل شود. جاه‌طلبی من و بازیکنانم کم نخواهد شد، یک‌سری اتفاقات در بازی رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی هاشمی در کنفرانس خبری بعد از بازی با قزاقستان، اظهار کرد: قزاقستان تیم خوبی بود و این را به دلیل باخت نمی‌گویم، این تیم پیک و رول را بلد بود و تقریباً همه بازیکنانشان شوت‌زنی می‌کردند که با چالش مواجه شدیم. قزاق‌ها قدرت بدنی بالایی دارند و پیش‌بینی می‌شد نتیجه در دقایق پایانی بازی رقم بخورد. تیم ما اشتباهاتی داشت که موجب شد مسابقه به ثانیه‌های پایانی کشیده شود، نمی‌توانم بگویم بازی خوب یا بد بود.

وی افزود: بازیکن هم یکسری احساساتی دارد که نمی‌شود جلوی آن را گرفت، همه عوامل باعث شکست امروز شد و در حال حاضر تمام تمرکز ما برای بازی با سوریه است و مطمئن هستم که به جام جهانی صعود می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه بازیکنان اسم داری ایران دارد که در اندازه اسم خود بازی نکردند، ۱۰ امتیاز جلو افتادید چرا بازی را واگذار کردید، تصریح کرد: معیاری وجود ندارد که در بسکتبال تیمی ۱۰ امتیاز در خانه خود جلو باشد و در آخر مسابقه بازنده نباشد. این اتفاق برای هر تیمی رخ می‌دهد، ما و قزاقستان بازیکنان خوبی داریم. دیگر مانند گذشته در بسکتبال بین تیم‌ها فاصله زیاد نیست، هر دو تیم شرایط پیروزی داشتند.

هاشمی با بیان اینکه سوریه شرایط خوب قزاقستان را ندارد، خاطرنشان کرد: وظیفه داریم بعد از گفتن نکات فنی بازیکنان را برای بازی بعدی آماده کنیم که این کار را انجام می‌دهیم و فکر می‌کنم، روسیه را می‌بریم و به جام جهانی هم صعود می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بسکتبال بازی سختی است، جاه طلب هستم و اگر نبودم اینجا حضور نداشتم. در بسکتبال باید یاد بگیریم اگر اشتباه می‌کنیم، راه‌حلی هم برای آن در نظر بگیریم تا در ادامه موفقیت حاصل شود. جاه طلبی من و بازیکنانم کم نخواهد شد، یکسری از اتفاقات در بازی رخ می‌دهد. موارد زیادی برای توجیه باخت وجود دارد، اما نمی‌گویم به صداقت من شک نکنید.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه قزاقستان تیم درجه دوم و ایران تیم درجه اولی است، با نبود حداد و نیکخواه زنگ خطری برای ایران به صدا در آمده یا خیر، گفت: اگر من بسکتبال را بلد هستم می‌گویم قزاقستان بین تیم‌های درجه اول و دوم است و اگر با همین شرایط بازهم مقابل این تیم قرار می‌گرفتیم امکان برد هر دو طرف وجود داشت. باید بازی‌های بدون حداد و نیکخواه را یاد بگیریم، بازی‌های الان را نمی‌توان با گذشته مقایسه کرد و یک سری مسائل را به دلیل تلاشی که بازیکنان کردند، نمی‌گویم.

هاشمی در خصوص عملکرد ضعیف بازیکنان تیم ملی ایران در زدن پنالتی، اظهار کرد: پنالتی زدن بحثی است که سالیان زیادی در بسکتبال ما وجود دارد، یک بازیکن امکان دارد در تمرین پنالتی‌های خوبی بزند ولی در مسابقه همان پنالتی را به امتیاز تبدیل نکند. در پنالتی بسکتبال اگر بازیکن دستش کمی هم بلرزد، توپ وارد حلقه نمی‌شود، پنالتی زن بودن جاه‌طلبی، آمادگی ذهنی و اعتماد به نفس بالا می‌خواهد در عین حال هیچ تضمینی برای گل شدن آن وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، در پایان نشست خبرنگاری دیگر سوال پرسید که می‌گوئید باخت تقصیر من است، مشکل کار شما چیست که سرمربی تیم ملی پاسخ داد اشتباه من جواب دادن به افرادی است که بسکتبال بازی نکردند، در همین راستا این خبرنگار رو به سرمربی تیم ملی گفت امروز شما دو باخت داشتید یکی در زمین بازی و یکی هم در کنفرانس خبری که سرمربی تیم ملی پاسخ داد یکشنبه بعد از بازی با سوریه هم در زمین و هم در کنفرانس خبری پیروزی خواهیم داشت و جواب سوالات شما را خواهم داد تا قانع شوید.

کد خبر 557874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.