۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۹
این شهر تاکسی ندارد!

«ویست» از شهرهای گردشگرپذیر است که بدون داشتن تاکسی روزگار سپری می‌کند و در عصر ماشینی که مردم برای رسیدن به برنامه‌های زندگی خود به سرعت بیشتری نیاز دارند، از این قافله عقب مانده است. در چنین شرایطی، شهروندان برای رسیدن به امور شخصی و اداری خود دست به دامن مسافربرهای شخصی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تاکسی وسیله‌ای است که بیشتر شهروندان از آن استفاده می‌کنند و برای انجام فعالیت‌های روزانه خود به‌خصوص در شهرهای کوچک، هر روز میهمان این خودروهای زردرنگ هستند. با توجه به اهمیت این موضوع، شورای شهر و شهرداری با داشتن برنامه و ارائه راهکار می‌توانند رفاه شهروندان را فراهم کنند.

«ویست» از شهرهای گردشگرپذیر خوانسار است که مردمانش بدون داشتن تاکسی، روزگار سپری می‌کنند و در عصر ماشینی که شهروندان برای رسیدن به برنامه‌های زندگی خود به سرعت بیشتری نیاز دارند، از این قافله عقب مانده است.

در میان ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تاکسی نقش پررنگ‌تری در جابه‌جایی مسافران به خصوص در شهرهای کوچک و کم‌جمعیت دارد؛ اما شهر ویست با جمعیت دو هزار و ۴۰۰ نفری، هنوز تاکسی عمومی ندارد و شهروندان مجبور هستند از مسافربرهای شخصی استفاده کنند که مقرون به صرفه نیست و مشکلاتی برای آنان در پی دارد.

نبود تاکسی در ویست نقص بزرگ شهر است

محمد یاسینی یکی از شهروندان ویست می‌گوید: این شهر بیست‌وهفتم اسفندماه ۹۹ از روستا به شهر تبدیل شد و نزدیک به یک‌سال از شهر شدن آن می‌گذرد، اما هنوز شهروندان برای انجام کارهای شخصی مثل خرید و امور اداری، باید به شهر خوانسار بروند و به دلیل نبود تاکسی باید از مسافربرهای شخصی استفاده کنند.

وی می‌افزاید: استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ویژه تاکسی، یکی از موضوعات مهم و اساسی شهر ویست است که اهمیت استفاده از آن به دلیل کرایه بالای مسافربرهای شخصی و نبود امنیت مسافران در طول سفر، اهمیت زیادی دارد و نبود آن نقص بزرگی برای شهر است.

این شهروند ویست می‌گوید: دانشجویان برای رفتن به دانشگاه مجبور به استفاده از مسافربری شخصی هستند که هزینه آن بسیار بالا است؛ از شهرداری و شورای شهر ویست با توجه به دادن وعده راه‌اندازی خط تاکسی، انتظار می‌رود در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

برای رفتن به خوانسار، باید ساعت‌ها در انتظار مسافربر شخصی باشیم

مریم ناطقی، یکی دیگر از شهروندان ویست به خبرنگار ایمنا می‌گوید: نبود تاکسی در شهر موجب شده برای رفتن به خوانسار، ساعت‌ها در انتظار مسافربرهای شخصی باشیم در حالی که اگر تاکسی عمومی وجود داشت، کارهای روزمره خود را بهتر انجام می‌دادیم.

وی می‌افزاید: این شهر، سال‌های متوالی است که بدون تاکسی روزگار سپری می‌کند؛ در عصر ماشینی که مردم برای رسیدن به برنامه‌های زندگی خود به سرعت بیشتری نیاز دارند، ما از این قافله عقب هستیم!

حوزه حمل‌ونقل شهری ویست ساماندهی می‌شود

حامد دستمزد، شهردار ویست در جلسه بررسی حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خوانسار با اشاره به ضرورت ساماندهی حمل‌ونقل درون شهری ویست، می‌گوید: به زودی محدودیت فعالیت و مشکلات حوزه حمل‌ونقل به منظور رفاه شهروندان و جابه‌جایی آنان به شهرهای هم‌جوار، رفع می‌شود.

وی تصریح می‌کند: ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، تنها وظیفه‌ای که بر عهده شهرداری‌ها گذاشته، نظارت بر حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری است و به منظور تأمین رفاه شهروندان ویست زیر ساخت‌های حوزه حمل‌ونقل شهری ساماندهی می‌شود.

شهردار ویست خاطرنشان می‌کند: وضعیت شرکت‌های حمل‌ونقل بین جاده‌ای با هدف برقراری سفرهای بین‌شهری و روستایی در شهرهای همجوار بررسی شده و به زودی محدودیت فعالیت و مشکلات حوزه حمل‌ونقل ویست به منظور رفاه حال شهروندان، رفع می‌شود.

پیگیر استقرار پایانه‌ها در شهر ویست هستیم

مهدی فروغی، رئیس شورای شهر ویست با اشاره به حوزه حمل‌ونقل برون‌شهری، می‌گوید: با پیگیری‌هایی که از طریق حوزه حمل‌ونقل و راهداری شهرستان انجام دادیم به زودی دفتر پایانه‌ها در شهر مستقر و مشکل حمل‌ونقل عمومی شهر رفع می‌شود.

درخصوص تأسیس شرکت مسافربری در ویست، با شهرداری مکاتبه کردیم

حمید حسابی، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوانسار می‌گوید: تأسیس شعبه شرکت مسافربری برون‌شهری در شهر ویست، نیاز به مجوز راهداری دارد و در این خصوص نسبت به مکاتبه با شهرداری، جهت اطلاع‌رسانی به متقاضیان مربوطه اقدام شده است تا در صورت تمایل، نسبت به ارائه درخواست تأسیس شرکت یا شعبه به اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خوانسار اقدام کنند.

وی می‌افزاید: در این صورت مساعدت‌های لازم توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان جهت تأسیس شرکت حمل‌ونقل برون‌شهری در شهر ویست انجام می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوانسار، خاطرنشان می‌کند: یک شرکت حمل‌ونقل مسافربری برون‌شهری به عنوان متقاضی تأسیس شعبه در شهر ویست اعلام آمادگی کرد که به دلیل مقرون به صرفه نبودن انصراف داد.

کد خبر 557850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.