اجرای طرح های ویژه نوروزی شهرداری اصفهان در شهر

با آمدن بهار، چشم انسان‌ها به تماشای جاذبه‌های زیبا و بدیع طبیعت بیناتر می‌شود و گوش‌هایشان از شنیدن نغمه‌های زیبای بهاری به وجد می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با آمدن فصل بهار محو و دیدن معجزه دیگری از خداوند محو این اعجاز می‌شویم تا بنگریم که طبیعت در رجعت دوباره‌اش چه برایمان به ارمغان آورده است و شاید به همین دلیل، آراستن و پیراستن محیط، سنتی دیرینه در فرهنگ ما ایرانیان به شمار می‌رود. از خانه و زندگی‌مان گرفته تا کوچه و محله و خیابان، ما ایرانی‌ها سالیان درازی است که شهرمان را مهیای رسیدن بهار و تازه شدن جهان می‌کنیم و به نیت قدم گذاشتن در سالی پربار و پربرکت، پای سفره‌های هفت سین می‌نشینیم.

مدیریت شهری نیز که خود را متولی اداره شهر می‌داند، به دنبال همین رویکرد و با تبعیت از آموزه‌هایی که در فرهنگ دیرینه سرزمین‌مان وجود دارد، همه ساله در آستانه سال نو، دست به کار آراستن شهر می‌شود. زیبایی‌های اصفهان را جلوه‌ای دوچندان می‌دهد، غبار از تن شهر پاک می‌کند و تلاش می‌کند تا شهر با چشم‌اندازی زیباتر از همیشه، به استقبال بهار برود.

در مجموعه بزرگ شهرداری اصفهان، سازمان زیباسازی متولی اصلی آراستن و زیبایی شهر به شمار می‌رود.

اجرای نقاشی بر روی ۲۵ دیوار مرتفع شهر

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به طرح‌های تازه این سازمان در آستانه سال نو می‌گوید: حدود پنج سال است که اجرای دیوارنگاره بر روی دیوارهای مرتفع شهر اجرا نشده و امسال این طرح در ۲۵ نقطه شهر اجرا می‌شود.

حمید قنادنیا می‌افزاید: در این طرح، نقاشی‌های ویژه ای که با سبک معماری و هنر اصفهان مطابقت دارند و تلاش شده تا خلاقانه انتخاب شوند، بر روی دیوارهای مرتفع شهر اجرا خواهد شد.

وی اظهار می‌کند: فاز اول این پروژه در مناطق ۱۵ گانه شهر در حال اجراست و برخی از نقاطی که در دستور کار قرار گرفته شامل پل غدیر، میدان شهید فهمیده، خیابان جابر انصاری، میدان علیخانی، پل وحید و سایر نقاط شهر می‌شود.

اجرای ۲۵ رویداد هنری در شهر

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای ۲۵ رویداد هنری با استفاده از مواد اولیه دارای قیمت مناسب و ساده، می‌گوید: طی فراخوانی از هنرمندان شهر دعوت کردیم تا ایده‌هایشان را برای اجرای چندین رویداد هنری در عرصه‌های مختلف شهر ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰۸ طرح دریافت و داوری شد که در نهایت، از آن میان، ۲۵ طرح منتخب در ۲۵ نقطه شهر اجرا می‌شود، تاکید می‌کند: ویژگی شاخص این طرح‌ها استفاده از مواد اولیه ساده و دارای قیمت مناسب برای خلق آثار است که از ابتدای فروردین ماه به مدت دو ماه اجرا می‌شود.

به گفته قنادنیا، مشارکت هنرمندان در اجرای این پروژه و تزئین شهر به همت خود جامعه هنری، ویژگی دیگری است که مورد تاکید سازمان زیباسازی بوده است.

اجرای محور نوری در بلوار هشت بهشت

مدیرعامل سازمان زیباسازی از اجرای محور نوری در بلوار هشت بهشت خبر می‌دهد و می‌گوید: این پروژه نیز با استفاده از تکنیک‌های نوری، محوری را ایجاد می‌کند که شهروندان و گردشگران می‌توانند هنگام شب از تماشای آن لذت برده و یا در آن، عکس یادگاری بگیرند.

به گفته وی این محور نوری در ایام نوروز در بلوار هشت بهشت حد فاصل خیابان استانداری و خیابان باغ گلدسته اجرا می‌شود.

قنادیا ادامه می‌دهد: اجرای سفره هفت سین را پروژه دیگری از سوی سازمان زیباسازی می‌داند و ادامه می‌دهد: این پروژه نیز در حال حاضر از سوی مناطق ۱۵ گانه شهر در حال ساخت و آماده سازی است که در ایام نوروز در نقاط متعددی از شهر اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اجرای ۱۰۰ المان شهری در نقاط مختلف شهر را پروژه دیگر این سازمان معرفی می‌کند و می‌افزاید: برای طراحی این المان‌ها از تکنیک‌ها و رنگ‌های مختلف استفاده شده که متناسب با حال و هوای عید نوروز است و در میادین و چهارراه‌ها نصب خواهد شد.

نصب بیش از ۲ هزار پرچم مزین به نمادهای اصفهان

قنادنیا با بیان اینکه نصب بیش از دو هزار پرچم مزین به نمادهای اصفهان نیز در دستور کار برنامه‌های نوروزی سازمان زیباسازی قرار گرفته است، می‌افزاید: این پرچم‌ها با انواع نمادهای متناسب با معماری و صنایع دستی و فرهنگ و هنر اصفهان طراحی شده‌اند که در نقاط مختلف شهر بر روی پایه‌های پرچم نصب خواهند شد.

نصب ۱۲ تابلو گرافیکی در محدوده رینگ سوم ترافیکی شهر، پروژه دیگری است که قنادنیا در خصوص آن می‌گوید: این تابلوهای گرافیکی با محوریت شعار «اصفهان من، شهر زندگی» در محدوده رینگ سوم واقع در بزرگراه شهید خرازی، بزرگراه شهید آقابابایی، پل نیرو، پل رباط، میدان لاله، بزرگراه همت و … نصب می‌شوند.

پروژه دیگری که مدیرعامل سازمان زیباسازی از اجرای آن خبر می‌دهد، نصب جعبه‌های گل بر روی پل‌های شهر است که با مشارکت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اجرا می‌شود. مکان‌هایی مانند پل فردوسی، پل ابوذر و پل فلزی از مکان‌های مورد نظر برای اجرای این طرح است.

کد خبر 557840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.