آمار چاقی بین دانش‌آموزان اصفهانی نگران‌کننده است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نتایج طرح کوچ و طرح سواد حرکتی که سال گذشته و امسال در استان اصفهان اجرا شدند نشان می‌دهد آمار دانش‌آموزان دچار چاقی نگران‌کننده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آذرکیوان امیرپور ظهر امروز _پنجشنبه پنجم اسفندماه_ در آئین افتتاحیه طرح آزادسازی فضاهای ورزشی ناحیه سه، اظهار کرد: اتفاق خوبی که در مجموعه آموزش و پرورش کشور از هفته گذشته رقم خورد و معاون تربیت بدنی و سلامت وزارتخانه، مجری و پیشنهاددهنده این طرح بود، استفاده از فضاهای ورزشی توسط خانواده‌ هاست که امروز در استان اصفهان نیز شاهد افتتاح این طرح هستیم.

وی با اشاره به مشکلات زیادی که کرونا در دو سال گذشته در کشور ایجاد کرده است، ادامه داد: با وجود این مشکلات، جای چنین طرح‌هایی خالی بود و امیدواریم با پیگیری و همراهی مجموعه آموزش و پرورش گامی برای ایجاد سلامت در خانواده و ایجاد نشاط برای فرزندان‌مان برداریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نتایج طرح کوچ که سال گذشته و طرح سواد حرکتی که در ادامه آن و امسال اجرا شد نشان‌دهنده کم تحرکی دانش‌آموزان دانست و گفت: این طرح‌ها نشان می‌دهد که آمار دانش آموزان دچار چاقی نگران‌کننده است و باید فرزندان‌مان را بیشتر درگیر فعالیت‌ها و حرکت‌های ورزشی کنیم.

امیرپور یکی از موانع مقابله با چاقی و کم تحرکی در بین جمعیت دانش‌آموزی را در دسترس نبودن به فضاهای ورزشی دانست و گفت: طرحی که در وزارت آموزش پرورش رقم خورده برای جبران همین مشکل است و امیدواریم به خوبی اجرا شود تا زمینه شکوفایی و سلامت فرزندان‌مان و رسیدن به سلامت نسبی را در آنها فراهم کند.

کد خبر 557818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.