قتل ناموسی وحشتناک در همدان/قتل برای یک شوخی

قتل ناموسی وحشتناک در همدان، عامل قدرت‌نمایی در اینستاگرام دستگیر شد، بازداشت مردی با ۱۱ کیلوگرم موادمحترقه در مترو، دستگیری عامل اسیدپاشی در لاهیجان، قتل برای یک شوخی، چاقوکشی مرد شرور برای مأموران در بندرعباس را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی اسدبیگی رئیس پلیس آگاهی استان همدان اظهار کرد: کارشناسان و کارآگاهان در منزل فرد متوفی حاضر شده و مشاهده کردند که وی از ناحیه پاها، دست‌ها، صورت و گردن دارای آثار ضرب و شتم و کبودی است.

وی افزود: جسد جهت تعیین علت تامه مرگ به پزشکی قانونی همدان منتقل که طبق جوابیه پزشکی قانونی علت تامه مرگ، فشار بر عناصر حیاتی گردن (خفگی) اعلام شد که با توجه حساسیت موضوع، مراتب در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات پیچیده اطلاعاتی و پلیسی در کمتر از ۴۸ ساعت موفق به شناسایی قاتل که برادر مرحومه بود، شدند.

وی اضافه کرد: در ادامه این روند، در اقدامی غافل‌گیرانه نام برده دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت داده شد. در تحقیقات اولیه وی منکر هرگونه درگیری با خواهرش بود که پس از مواجه شدن با اسناد و مدارک موجود، لب به اعتراف گشود.

عامل قدرت نمایی در اینستاگرام دستگیر شد

سرهنگ محمد معظمی‌گودرزی، جانشین فرمانده انتظامی البرز اظهار کرد: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر شرارت‌های متعدد و سلب آسایش شهروندان و قدرت‌نمایی با سلاح سرد در فضای مجازی توسط یک نفر از اراذل و اوباش منطقه کمال‌شهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه مأموران با انجام اقدامات پلیسی مخفی‌گاه متهم را در حاشیه شهر کرج شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافل‌گیرانه نام برده را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

جانشین فرمانده انتظامی البرز با اشاره به کشف چند سلاح سرد از مخفی‌گاه متهم، ادامه داد: متهم در بازجویی‌های مأموران، به جرم خود مبنی بر شرارت و سلب آسایش اهالی منطقه و قدرت‌نمایی و اوباشی‌گری در فضای مجازی اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه در این خصوص، پرونده تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد، خطاب به هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت عمومی خاطرنشان کرد: هرگونه اعمال مجرمانه اراذل و اوباش از قبیل عربده‌کشی، قدرت‌نمایی و ایجاد مزاحمت برای مردم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و در صورت هرگونه اقدامی با واکنش سخت و پشیمان کننده پلیس مواجه شده و برابر قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

بازداشت مردی با ۱۱ کیلوگرم مواد محترقه در مترو

سرهنگ سعید عطاءاللهی، رئیس پلیس متروی پایتخت اظهار کرد: مأموران پلیس مستقر در ایستگاه متروی مولوی حین کنترل و رصد تردد مسافران به مرد جوانی که در حال حمل یک کوله‌پشتی مشکی رنگ و سنگین بود، مشکوک شده و برای بررسی بیشتر موضوع به وی نزدیک شدند و اقدام به بررسی کوله‌پشتی وی کردند.

وی افزود: در جریان بررسی انجام شده، مأموران ۱۱ کیلوگرم ماده محترقه اکلیل و سرنج را که از مواد اولیه ساخت نارنجک دستی است، از داخل این کوله پشتی کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس متروی پایتخت با بیان اینکه متهم جوانی حدوداً ۲۰ ساله بود، ادامه داد: این فرد به مأموران گفت که این مواد را برای ساخت نارنجک دستی در چهارشنبه‌سوری خریداری کرده است. پرونده این فرد به دادسرا منتقل شد.

وی با بیان اینکه ورود هرگونه مواد محترقه به داخل ایستگاه‌های مترو ممنوع است، خاطرنشان کرد: حمل این مواد در سطح شهر و خرید و فروش آن از سوی شهروندان نیز ممنوع است و پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

دستگیری عامل اسیدپاشی در لاهیجان

سرهنگ حمید محمدی‌نسب، فرمانده انتظامی لاهیجان با اشاره به اسیدپاشی در این شهر، اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر وقوع اسیدپاشی در یکی از خیابان‌های شهرستان لاهیجان بلافاصله مأموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به دلیل اسیدپاشی، افزود: عامل این حادثه اسیدپاشی مرد ۳۰ ساله‌ای بود که به‌دلیل نزاع و اختلافات خانوادگی اقدام به پاشیدن اسید روی صورت دو زن ۳۰ و ۲۲ ساله و پسر بچه ۹ ساله کرده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان با اشاره به اینکه عامل این اسیدپاشی در کمتر از یک ساعت توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد، ادامه داد: هر سه نفر مصدوم این حادثه برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

وی ناتوانی در کنترل عصبانیت و خشم را عامل بسیاری از جرایم جنایی دانست و خاطرنشان کرد: شهروندان باید در مواجهه با اختلافات خانوادگی و یا زناشویی با صلح و آرامش و از راه‌های معقول و قانونی برای حل مشکلات خود اقدام کنند.

قتل برای یک شوخی

دهم آذرماه سال ۹۸ مأموران پلیس تهران از مرگ مشکوک زن جوانی در خانه‌اش باخبر شدند. شوهر آن زن که با پلیس تماس گرفته بود، گفت: امروز صبح وقتی از خواب بیدار شدم همسرم را صدا زدم، اما پاسخی نشنیدم. سراغش رفتم و او را تکان دادم که فهمیدم مرده است. نمی‌دانم چه بلایی سرش آمده برای همین از پلیس درخواست کمک دارم.

بعد از این تماس مأموران به آدرس خانه او در خیابان شریعتی رفتند و با جسد مهتاب ۳۲ ساله روبه‌رو شدند که در اتاق خواب روی زمین افتاده‌بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی شوهر آن زن بار دیگر مورد تحقیق قرار گرفت و مدعی شد همسرش سابقه بیماری داشته و احتمالاً به همین خاطر فوت کرده‌است.

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت که کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند علت فوت بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن بوده است. با اعلام این نظریه پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و از آنجایی‌که زمان قتل شوهر مقتول در محل حاضر بود، آن مرد به عنوان اولین مظنون بازداشت شد.

مرد جوان ابتدا مدعی شد از ماجرای قتل اطلاعی ندارد تا اینکه در بازجویی‌های فنی به قتل همسرش اعتراف و اظهار کرد: من و مهتاب پنج‌سال قبل با هم ازدواج کردیم و صاحب یک فرزند شدیم. ابتدا زندگی خوبی داشتیم، اما مدتی گذشت که اختلاف پیدا کردیم و چند بار با هم درگیر شدیم. شب حادثه بعد از خوردن شام به اتاق خواب رفتم تا استراحت کنم، اما همسرم دوباره سر موضوعی بحث کرد و کار به درگیری کشید. این شد که از شدت عصبانیت پارچه‌ای را برداشتم و دور گلوی او پیچیدم و او را خفه کردم. تا صبح صبر کردم و برای اینکه پلیس را گمراه کنم دروغ گفتم.

شوهر مقتول بعد از بازسازی صحنه جرم راهی زندان شد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. متهم در اولین جلسه مقابل هیئت قضائی شعبه‌دوم دادگاه قرار گرفت. در آن جلسه اولیای‌دم که پدر و مادر مقتول بودند برای دامادشان درخواست قصاص کردند.

در ادامه متهم در جایگاه ایستاد و خلاف اظهاراتش درباره انگیزه قتل ادعای جدیدی مطرح کرد و گفت: قبول دارم همسرم را کشته‌ام، ولی مرگ او اتفاقی و به خاطر یک شوخی بود. من و همسرم با هم اختلاف داشتیم، اما اختلاف ما طوری نبود که بخواهم او را بکشم. اختلاف ما مثل همه زوج‌ها فقط به خاطر اختلاف‌نظر بود.

بعد از دستگیری، در دادسرا به خاطر فشارهای روحی و بازجویی بود که به قتل اقرار کردم اما حالا حقیقت را می‌گویم. آن شب من و همسرم بعد از خوردن غذا به اتاق خواب رفتیم تا استراحت کنیم. من روی تخت دراز کشیده بودم و همسرم با من شوخی می‌کرد.

هنگام شوخی بود که یک پارچه دور گلویش پیچیدم و آن را کشیدم. همسرم می‌خندید که یکباره حالش بد شد. شوکه شده بودم و بلافاصله پارچه را از دور گلویش باز کردم. مهتاب سابقه بیماری داشت و آن لحظه فکر کردم به خاطر بیماری حالش بد شده است. همان طور که تلاش می‌کردم او را نجات دهم فهمیدم از نفس افتاده است.

تا صبح تحمل کردم و کنار او بودم، اما تصمیم گرفتم پلیس را در جریان بگذارم. این شد که با مأموران تماس گرفتم ولی نتوانستم حقیقت را بگویم، چون فکر می‌کردم آن‌ها قبول نمی‌کنند.

با طرح این ادعا پرونده برای کشف حقیقت به دادسرا فرستاده شد و بعد از کامل شدن تحقیقات به همان شعبه ارجاع و روی میز هیئت قضائی قرار گرفت. هیئت قضائی نیز بعد از بررسی اوراق پرونده به درخواست اولیای‌دم حکم قصاص را صادر کرد. این حکم با اعتراض متهم به دیوان فرستاده شد و قضات یکی از شعبات دیوان رأی صادره را نقض کرد و پرونده را به همان شعبه ارجاع داد.

به این ترتیب پرونده بار دیگر روی میز هیئت قضائی شعبه دوم دادگاه به ریاست قاضی زالی قرار گرفت. با اعلام رسمیت جلسه اولیای‌دم بار دیگر درخواست قصاص کردند. در ادامه متهم به جایگاه رفت و گفت: باور کنید قصد قتل نداشتم و همه این حادثه در اثر یک شوخی رقم خورد. هرگز راضی به مرگ همسرم نبودم و حالا درخواست گذشت دارم. در پایان هیئت قضائی جهت صدور رأی وارد شور شد.

چاقوکشی مرد شرور برای مأموران در بندرعباس

سرهنگ تیمور دولت‌یاری، فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس اظهار کرد: در پی وقوع یک مورد عربده‌کشی، ایجاد مزاحمت و اخلال در نظم عمومی توسط یک شرور در یکی از محلات بندر عباس، بلافاصله واحد گشت کلانتری ۱۶ شهرستان به محل اعلامی اعزام شد.

وی افزود: با توجه به اینکه متهم اقدام به مصرف مشروبات الکلی کرده و از حالت طبیعی خارج بود با چاقو به سمت مأموران حمله‌ور شد که با اصابت یک تیر به دست متهم این شرور دستگیر و بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس با بیان اینکه متهم به صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان ترخیص شد، خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودرو متهم تعداد پنج گالن ۲۰ لیتری آغشته به مشروبات دست‌ساز کشف شد و شرور دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ دولت‌یاری اضافه کرد: امنیت و آرامش عمومی و مردمی خط قرمز پلیس بوده و نیروی انتظامی با افرادی که به هر دلیل قصد هنجارشکنی داشته باشند و موجب سلب آرامش مردم شوند با نهایت جدیت و اقتدار و برابر قانون با مجرمان و اخلالگران نظم عمومی برخورد می‌کند.

کد خبر 557812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.