چرا بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اراک تصویب نشد؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: بودجه ۱۸۸۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری اراک با پنج رأی موافق، پنج رأی مخالف و یک رأی ممتنع در صحن رسمی شورای کلان‌شهر اراک به تصویب نرسید و مجدد در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت تا نظرات مخالف مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس خسروانی امروز _پنجشنبه پنجم اسفندماه_ در جمع خبرنگاران درخصوص به تصویب نرسیدن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری در صحن علنی شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: بودجه ۱۸۸۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری اراک با پنج رأی موافق، پنج رأی مخالف و یک رأی ممتنع در صحن رسمی شورای کلان‌شهر اراک به تصویب نرسید و مجدد در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت تا نظرات مخالف مورد بررسی قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: علت اصلی مخالفت اعضای شورا بیشتر دو موضوع «عدم پیوست برنامه‌های شهرداری به بودجه» و «کم بودن بودجه تملکات» بود که مقرر شد این دو اعتراض، در جلسه شنبه کمیسیون بودجه مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک افزود: امسال وزارت کشور مهلت نهایی تصویب بودجه را ۱۰ اسفند اعلام کرده که با توجه به تعطیلی روز سه‌شنبه دهم اسفند، باید در روز شنبه بودجه بررسی و تصویب شود؛ به نظرم مشکل خاصی در تصویب نهایی بودجه نداریم و قطعاً با تأمین نظر اعضا بودجه را به تصویب نهایی خواهیم رساند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش درآمدی به ویژه در ردیف عوارض آلایندگی باید درآمد بیشتری لحاظ شود و شهرداری را وادار کرد تا از طریق مراجع قضائی پیگیر دریافت عوارض از صنایع آلاینده باشد؛ زیرا این عوارض پول خون مردم اراک است که باید دریافت و در مسیر کاهش آلایندگی و بهبود محیط زیست مردم هزینه شود.

خسروانی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر در بودجه ۱۴۰۱ رویکرد صرفه‌جویی را در کاهش بودجه جاری به ۲۸ درصد به نمایش گذاشت و ۷۲ درصد بودجه را به امور عمرانی و خدمات‌رسانی به شهر و شهروندان اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که بتوانیم بودجه سال ۱۴۰۱ را در قالب متمم بودجه تا ۲,۰۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم؛ آن گاه می‌توانیم برخی از برنامه‌های خود را به ویژه در بخش تملکات محقق کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: در جلسه روز گذشته از شهرداری درخواست کردم تا بودجه را بعد از تصویب در قالب «بودجه به زبان ساده» برای افکار عمومی منتشر کند تا مردم و نهادها بتوانند بر بودجه شهر نظارت کنند و بدانند که عوارض و مالیاتی که پرداخت می‌کنند در کجا هزینه می‌شود.

کد خبر 557795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.