تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع خواهیم کرد

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در پی فرمان عملیات نظامی ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در دونباس، در گفت‌وگویی با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که تحریم های شدیدی علیه مسکو وضع خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، کاخ سفید بامداد پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای از تماس رئیس‌جمهوری اوکراین با بایدن خبر داد و به نقل از رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که حمله بدون دلیل و غیرموجه روسیه را محکوم می‌کند.

وی افزود: زلنسکی در این گفت‌وگو از من خواست از رهبران جهان بخواهم به وضوح در برابر تهاجم آشکار روسیه صحبت کنند و در کنار مردم اوکراین بایستند.

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد روز پنجشنبه با رهبران گروه هفت نشست خواهد داشت و آمریکا به همراه متحدان و شرکای خود، تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه وضع خواهند کرد.

بایدن تصریح کرد که ما به ارائه کمک و پشتیبانی به اوکراین و مردم این کشور ادامه می‌دهیم.

وی پیش از گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری اوکراین در واکنش به صدور دستور فرمان «عملیات نظامی ویژه» در دونباس از سوی رئیس‌جمهور روسیه گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین یک جنگ از پیش برنامه‌ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه‌بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: روسیه به تنهایی مسئول مرگ و ویرانی این حمله است و آمریکا و متحدان و شرکای آن به شیوه‌ای متحد و قاطع پاسخ خواهند داد. جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

بایدن اظهار کرد: وضعیت را از کاخ سفید زیر نظر خواهم داشت و از طریق تیم امنیت ملی خود به دریافت اخبار ادامه خواهم داد.

کد خبر 557765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.