شورا بر نحوه هزینه کرد شهرداری نظارت می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: شورا به عنوان نماینده مردم، باید بر نحوه هزینه کرد شهرداری در طرح ها و فعالیت های شهری نظارت و دقت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید وحید میرنظامی در جلسه صحن علنی شورا ضمن تبریک روز مهندس که روز تعظیم و تکریم مقام خواجه نصیرالدین طوسی پدر علم مهندسی و ریاضیات است، برای تمامی مهندسین به ویژه مهندسانی که در شهرداری خدمت صادقانه ارائه می‌دهند و تمامی پروژه‌های عمرانی که در مدیریت شهری اجرا می‌شوند حاصل زحمات این عزیزان است آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

وی در ادامه از باب احقاق حقوق اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، گفت: به جهت اینکه شورای ششم و شهرداری زحمات بسیاری را در پروژه‌ها و مدیریت شهری بخصوص در شرایط سخت فعلی که تأمین منابع مالی کار راحتی نیست کشیدند، یکی از وظایف اصلی شورای اسلامی صیانت از منابع مالی است که توسط شهروندان به خزانه شهرداری پرداخت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با تأکید بر اینکه، ما باید در امور خدمتی سعه صدر داشته باشیم و بدانیم که شخصیت هر کدام از ما در آینه کلام ما تجلی پیدا می‌کند و بعد اخلاقی فارغ از جایگاه اجتماعی افراد بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: شنونده بودن خود نوعی ادب و مایه جلب محبت و توجه است.

میرنظامی در ادامه با اشاره به اینکه دولت تغییر پیدا کرده و متأسفانه هنوز برخی متوجه این تغییر و اینکه ادبیات این دولت خاضعانه و خاکسارانه است، نیستند گفت: امام راحل (ره) تکلیف را مشخص کردند و گفتند شأن ما خدمت گذاری و نوکری مردم می‌باشد و اگر اندک اعتباری وجود دارد از برکت وجود و توجه مردم است.

وی افزود: چه آنهایی که چون ما بلافصل و با رأی مردم انتخاب شده‌ایم و چه آنهایی که با انتخاب چند درجه‌ای که منصوب به دولت قبل است رأس کار هستند باید با رویکرد و ادبیات خاشعانه و متواضعانه برخورد کنیم، کما اینکه استاندار مرکزی جناب مخلص الائمه به تمام شئونات و اخلاق نیکوی اسلامی مزین هستند و همه ایشان را با نام مدیر مردمی خطاب می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: انشاالله که همگی در مسیر خدمت چه در گفتار و چه در کتابت به طور صحیح و درست برخورد کنیم همانطور که خداوند در قرآن کریم خطاب به حضرت موسی (ع) پیامبر اولوالعزم خود امر کرد هنگامی که به سوی فرعون می‌روی با او با زبان نرم سخن بگو ما باید به عنوان برادران دینی با ادبیات نرم و متواضعانه باهم، هم کلام شویم.

میرنظامی در ادامه سخنان خود به شرح قوانین حقوقی پرداخت و اظهار کرد: طبق ماده ۱۰۴ قانون شرح وظایف و تشکیلات شوراهای اسلامی و تأکید بر اصل ۱۰۳ این قانون، بدیهی است که وظایف و اختیارات شورا به صراحت در ماده هشتاد قانون مذکور هم احصاء شده و هیچ مقام اداری و دولتی دیگری نمی‌تواند تحت عنوان دخالت اعضای شورای اسلامی را در اجرا و از پیگیری وظایفی که قانون به تصریح آورده منع کند.

وی ادامه داد: در بند ۲۳ از ماده هشتاد قانون شورا، نظارت بر اجرای طرح‌هایی که مربوط به توسعه معابر، خیابان‌ها، میادین و فضای سبز تأسیسات عمومی است از وظایف اصلی شورای اسلامی می‌باشد و از آنجایی که بودجه‌ریزی و تصویب هزینه کرد شهرداری جهت اجرای طرح‌ها به وسیله شورا انجام می‌پذیرد، شورا به عنوان نماینده مردم و امانت دار دارایی که از جیب و سرمایه این عزیزان به شهرداری پرداخت می‌شود باید بر نحوه هزینه کردها نظارت و دقت داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: بر اساس بند ۳۴ از قانون شوراها و شهرداری‌ها، سایر ارگان‌های ذیربط مکلف به اجرای مصوبات شوراهای اسلامی هستند، لذا اینجانب به عنوان کوچک‌ترین عضو شورا به جهت خصوصیات اخلاقی و رفتاری از کلیه مسئولین و مقامات استانی و شهرستانی که ذی مدخل در تهیه و اجرای طرح‌های شهری هستند، تقاضا دارم که در کنار نمایندگان مردم در راستای توسعه شهری قدم بردارند، چراکه مردم حوصله افاده‌های ما را ندارند و ما ادعا نداریم که شورای ششم پهلوانی است که می‌تواند تمام کارها را خودش یک تنه به سرانجام برساند، باید بخاطر داشته باشیم که شعار شورای ششم از ابتدا این بوده و هست که شهر را باهم بسازیم.

کد خبر 557683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.