۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان در اختیار صنایع قرار گرفت

استاندارخوزستان گفت: برای تکمیل پروژه‌های مختلف صنایع استان در یک نوبت ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار شرکت‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق خلیلیان، امروز _چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنایع مختلفی که در استان خوزستان فعالیت می‌کنند، مسئولیت‌های اجتماعی در زمینه توسعه استان دارند و باید کمک کنند بخشی از پروژه‌های استان تقویت و اجرایی شود.

وی افزود: خواستار این هستیم که این اقدامات به صورت متمرکز انجام شود به نحوی که مشخص باشد مبالغی که پرداخت می‌کنند به چه دستگاه‌هایی و صرف چه پروژه‌هایی می‌شود و چه سهمی در توسعه استان دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: متأسفانه تاکنون چنین روالی وجود نداشته و مشخص نبود که این اقدامات در چه راستایی انجام می‌شد. این امر می‌تواند موجب ایجاد مفسده شود، ما با اجرای شیوه نامه مسوولیت‌های اجتماعی صنایع جلوی مفسده‌های احتمالی را خواهیم گرفت و یک مسیر شفاف، درست و رو به پیشرفت را برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها از محل مسئولیت‌های اجتماعی خواهیم داشت.

خلیلیان تاکید کرد: ۲۴۷ پروژه در استان بخشی از آن‌ها فعال و یا احداث می‌شوند، برای تکمیل این پروژه‌ها در یک نوبت ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار شرکت‌ها قرار داده‌ایم. در این جلسه امروز نیز هم حدود ۶۷۰ میلیارد تومان به آنها اختصاص داده شد تا این شرکت‌ها بتوانند تولید خود را تداوم بخشند و اشتغال‌زایی بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: بخشی از مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه خوزستان برای این بود که صنایع استان از رکود خارج شوند و نقدینگی آنها تأمین شود. همچنین برای مسائل و مشکلات مختلف در حوزه صنایع از جمله تأمین مواد اولیه و برخی مشکلات در زمینه بیمه، مالیات و بدهی بانکی نیز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی‌های لازم برای برطرف کردن این مشکلات انجام خواهد شد.

کد خبر 557678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.