در صورت عدم همکاری کارخانجات تولیدی، واردات لوازم خانگی آزاد می‌شود

ستاد تنظیم مقررات بازار با تاکید برافزایش عرضه، کنترل قیمت، توزیع هوشمند و تشدید نظارت برای تنظیم بازار کالاهای اساسی در پایان سال اعلام کرد واردات لوازم خانگی در صورت همکاری نکردن کارخانجات تولیدی، آزادسازی می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر روز چهارشنبه در بیستمین جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و دادگستری، سخنگوی دولت، شهردار تهران و سایر مسؤولان دستگاه‌های عضو برگزار شد، با اشاره به کنترل آشفتگی‌های اولیه در بازار از همه اعضا خواست تا با تمهیدات مناسب و افزایش نظارت‌ها ایجاد ثبات در قیمت و بازار کالاهای اساسی را دنبال کنند.

وی با تاکید بر جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت بخصوص در روزهای پایانی سال افزود: همه کسانی که در این زمینه همکاری مناسبی دارند مورد تشویق قرار گرفته و با متخلفان در هر صنعتی به شدت برخورد شود.

در این نشست در خصوص وضعیت قیمت‌ها در صنعت لوازم خانگی گزارش مبسوطی ارائه شد. بر اساس این گزارش و با توجه به توقف افزایش قیمت‌ها، ایجاد شفافیت در سامانه جامع تجارت، ثبت دقیق فاکتور فروش، درج قیمت تولید کننده، کاهش قیمت تمام شده از طریق ساخت مواد داخل و کاهش تعرفه واردات قطعات و تلاش برای افزایش تیراژ تولید و ایجاد تنوع در محصول از جمله راهکارهای کاهش قیمت در این صنعت و بازار عنوان و مقرر شد در این زمینه برنامه‌ریزی لازم اعمال شود.

براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار مقرر شد چنانچه تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی قیمت‌های خود را در بازار واقعی نکنند، برنامه‌ریزی لازم برای آزادسازی واردات متناسب با نیاز مردم انجام شود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در این جلسه گزارشی از آسیب شناسی و آخرین وضعیت قیمت‌های ۱۸ قلم از طیف وسیعی از کالاهای مورد نیاز شب عید و همچنین گزارشی از آخرین وضعیت درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها ارائه داد.

بر اساس این گزارش تعداد کالاهای مشمول طرح درج قیمت تولیدکننده هفت هزار قلم کالا اعلام شد که از این تعداد حدود ۴۵۰۰ قلم کاهش قیمت پیدا کرده‌اند.

همچنین گزارشی از تأمین و ذخیره‌سازی میوه شب عید، توزیع گوشت و مرغ و برنج در میدان‌های عرضه، توسط وزارت جهاد کشاورزی ارائه و مقرر شد در روزهای پایانی سال عرضه کالاهای اساسی با قیمت مصوب تنظیم بازاری به وفور انجام شود به طوری که کمبود و کسری در بازار وجود نداشته باشد.

وضعیت توزیع کالاها در سامانه‌های هوشمند و اینترنتی نیز از دیگر گزارش‌های ارائه شده در این جلسه بود که بر اساس آن و با اشاره به رکورد ۸۰ تنی توزیع برنج با قیمت متوسط در تهران توسط این سامانه‌ها مقرر شد در روزهای پایانی سال تعداد سامانه‌های موجود افزایش و زیرساخت فروش و عرضه توسط این سامانه‌ها ارتقا یابد.

کد خبر 557666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.