راه‌اندازی دفتر مهندسی طراحی ساختمان در شهر گوگد

رئیس نظام مهندسی گلپایگان با اشاره به راه‌اندازی دفتر مهندسی طراحی ساختمان در شهر گوگد، گفت: انجام این اقدام به رفاه و کاهش تردد شهروندان گوگدی به مرکز شهرستان کمک می‌کند.

سیدمهدی مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تأسیس سازمان نظام مهندسی گلپایگان در سال ۱۳۸۳، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۳ مهندس با پروانه اشتغال در رشته‌های مهندسی عمران، معماری، مکانیک، برق و نقشه‌برداری عضو نظام مهندسی گلپایگان هستند و در طراحی و نظارت و اجرا فعالیت دارند اما دو رشته شهرسازی و ترافیک در گلپایگان مغفول مانده است.

وی از آغاز به کار مجری ذی‌صلاح در سازمان نظام مهندسی گلپایگان با همکاری سازمان نظام مهندسی استان و شهرداری گلپایگان خبر داد و گفت: مجری ذی‌صلاح موجب افزایش کیفیت ساخت‌وسازها می‌شود و در حال حاضر ساختمان‌های دارای شش سقف و بالای دو هزار مترمربع ملزم به استفاده از مهندس مجری ذی‌صلاح هستند.

رئیس نظام مهندسی گلپایگان با اشاره به فرایند کار مجری ذی‌صلاح، خاطرنشان کرد: طبق مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، مالک باید هنگام مراجعه به نظام مهندسی، مجری‌صلاح را معرفی کند و در حال حاضر ۵۰ مهندس دارای پروانه صلاحیت اجرا عضو نظام مهندسی گلپایگان هستند.

مناطق مستعد فرونشست زمین به نظام مهندسی اطلاع داده شود

مقدسی با اشاره به فرونشست زمین در شهرستان به ویژه شهر گلشهر، گفت: نظارت سازمان نظام مهندسی بر ساخت ساختمان است و فرونشست اتفاقی است که در داخل زمین می‌افتد، اما مهندسان سازه نظام مهندسی در مناطق دارای فرونشست زمین فنداسیون‌ها را به صورت گسترده در نظر می‌گیرند تا هنگام فرونشست زمین سازه ساختمان دچار آسیب‌های کمتری شود.

وی تاکید کرد: مسئولان گلپایگان با استفاده از تجهیزات، مناطق مستعد فرونشست زمین را شناسایی و به نظام مهندسی اطلاع دهند تا مهندسان شرایط خاص سازه را در ساخت ساختمان لحاظ کنند.

رئیس نظام مهندسی گلپایگان با بیان اینکه حق‌الزحمه خدمات نظام مهندسی کمتر از یک درصد و این میزان از استاندار جهانی پایین‌تر است، گفت: خدمات نظارت بر ساختمان‌های عام‌المنفعه است و به صورت رایگان انجام می‌شود.

نظام مهندسی بازوی قدرتمند و حمایتی شهرداری‌ها است

مقدسی با بیان اینکه نظام مهندسی بازوی قدرتمند و حمایتی شهرداری‌ها است، گفت: نظام مهندسی موظف به صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان است که تاکنون این مهم اجرایی نشده است اما در حال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم هستیم.

وی گفت: فرایند کمیته نما در شهرداری‌های گلپایگان با عضویت سازمان نظام مهندسی انجام شده، اما تاکنون جلسه‌ای در این زمینه تشکیل نشده است، نماهای شهری گلپایگان به سمت رومی سنگی رفته است که هم مورد انتقاد معمارهای شهر است و هم در زمان وقوع زلزله مشکل‌ساز خواهد شد.

راه‌اندازی دفتر مهندسی طراحی ساختمان در شهر گوگد

رئیس نظام مهندسی گلپایگان با اشاره به راه‌اندازی دفتر مهندسی طراحی ساختمان در شهر گوگد، گفت: این اقدام به رفاه و کاهش تردد شهروندان گوگدی به مرکز شهرستان کمک می‌کند.

مقدسی افزود: یکی از برنامه‌های نظام مهندسی گلپایگان استفاده از مجریان ذی‌صلاح در تمام ساختمان‌ها در آینده نزدیک است.

وی با بیان اینکه شهرداری متولی برخورد با تخلفات ساختمانی است، تاکید کرد: الکترونیکی شدن مکاتبات میان مرجع صدور پروانه و نظام مهندسی، به سرعت گرفتن کار و تأمین رفاه حال شهروندان کمک می‌کند.

کد خبر 557645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.