۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
پاک‌سازی محلات شهر گرگان

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: برای استقبال از بهار زیباسازی، رنگ‌آمیزی، نقاشی‌های دیواری، رفع زوائد شهری و پاک‌سازی محلات مختلف در دستور کار شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پاکسازی شهری از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری‌ها به‌ویژه در آستانه نوروز است. با انجام این اقدام عوامل مخدوش کننده سیما و منظر شهر در نقاط مختلف برطرف می‌شود. دست‌فروشی از جمله عوامل مخدوش کننده سیمای شهر بوده و معضلی است که تمام شهرهای ایران با آن دست به گریبان هستند. شهرداری به عنوان متولی رفع سد معبر و ساماندهی دست‌فروشان راهکارهایی برای حل این معضل شهری در نظر می‌گیرد.

احمد سالاری با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی دست‌فروشان، اظهار کرد: به استناد ماده ۲۴ قانون مدنی و تبصره یک از بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، اشغال پیاده‌روها برای امر خاص و بهره‌برداری شخصی تجاوز به حقوق دیگران است و برای آن مجازات و جرم تعیین می‌شود.

وی افزود: در راستای این قانون برنامه‌ای برای انتقال وانت‌بارها به محل چهارشنبه‌بازار در خیابان سعدآباد در نظر گرفته شد و به این ترتیب چهارشنبه‌بازار از هفته بازار به روز بازار تبدیل می‌شود، همچنین در هسته مرکزی شهر مکانی برای میوه‌فروشان و سبزی‌فروشان در خیابان پاسداران گرگان در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان با بیان اینکه باید بپذیریم تا زمانی که شهروندان شهر گرگان از دست‌فروشان خرید کنند کار اجرا و انتقال دست‌فروشان به سختی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از وانت بارها اهل شهر گرگان نیستند، بلکه به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی و وجود بازار خوب از شهرهای دیگر به گرگان مراجعه می‌کنند.

سالاری اضافه کرد: سال گذشته ۹۴ محله شهر گرگان مورد مطالعه قرار گرفت، نیازها و کمبودهای محلات مختلف شناسایی شد و با دستور شهردار گرگان این مطالعات از سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد. بر اساس نظرسنجی از ساکنان محلات رفع کمبودها و نیازهای هر محله در اولویت شهرداری قرار گرفت و یکی از برنامه‌های ما در سال آینده احداث بازارچه‌های محلی در محلات مختلف گرگان است.

وی با بیان اینکه شهرداری گرگان در سه نقطه بازارچه راه‌اندازی کرده است، تصریح کرد: توزیع خدمات در محلات مختلف را از سال آینده پیگیری می‌کنیم که می‌تواند بازخورد خوبی داشته باشد؛ راه‌اندازی بازارچه‌هایی با وسعت کوچک در محلات مختلف راهکار خوبی است تا میزان سفر شهروندان به مرکز شهر کاهش پیدا کند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان اظهار کرد: جذابیت خرید در مرکز شهر گرگان موجب سفر شهروندان به این نقطه و دست‌فروشی در معابر مختلف شده است، خیابان خمینی، میدان شهرداری و خیابان ولیعصر گرگان برای مردم جاذبه و نوستالژی دارد و اگرچه این مسئله کار ما را سخت می‌کند اما برنامه ویژه ما در سال آینده راه‌اندازی بازارچه‌های محلی در مرکز شهر و محلات مختلف است.

سالاری به برنامه‌های شهرداری گرگان در آستانه سال نو اشاره کرد و گفت: برای استقبال از بهار زیباسازی، رنگ‌آمیزی، نقاشی‌های دیواری، رفع زوائد شهری و پاک‌سازی محلات مختلف در دستور کار ما قرار می‌گیرد.

وی افزود: برنامه استقبال از بهار هر ساله از مرکز محلات شروع می‌شود و به مرکز شهر می‌رسد.

کد خبر 557597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.