از ماجرای نویسنده و کارگردان تا خالی شدن حساب شهروندان توسط هکر ۱۵ ساله

نویسنده برای حل اختلافش با کارگردان شرور استخدام کرد، هکر ۱۵ ساله حساب چند شهروند همدانی را خالی کرد، انفجار کپسول گاز در اردبیل، کلاهبرداری از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در البرز، درگیری مسلحانه در ارومیه با دو کشته و پیداشدن فرد گم شده در بیابان‌های اشتهارد را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، دو نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون مدت‌ها بود که با یکدیگر بر سر مسائل خصوصی و کاری دچار اختلاف شده بودند، تاجایی‌که یکی از آن‌ها برای انتقام از دیگری، دو شرور اجیر کرد و آن‌ها با ۲۰ ضربه چاقو آقای کارگردان را تا پرتگاه مرگ پیش بردند تا اینکه دستگیر شدند.

یکی از دو شرور اظهار کرد: یکی از آشنایانم کارگردان را به من معرفی کرد. گفت یک کارگردان معروف است که می‌خواهد از شخصی انتقام بگیرد. ما هم که سرمان درد می‌کند برای دعوا و درگیری، چشم‌بسته قبول کردیم. چون پولش خوب بود نمی‌شد شب عیدی از این مبلغ گذشت. ۷۰ میلیون تومان که ۴۰ میلیونش را قبل از اجرای نقشه داد.

قصد ما گرفتن جان کسی نبود فقط می‌خواستیم طرف را گوشمالی بدهیم و خوشبختانه او زنده است. من و دوستم سابقه درگیری داریم. بارها در دعوا و درگیری دستگیر شده‌ایم. دیگر خوب می‌دانیم ضربه‌ها را چطور بزنیم. ضربه‌ها را طوری می‌زدیم که باعث مرگ کسی نشود. جاهای حساس نمی‌زنیم که خطر مرگ برایش داشته باشد. با وجود این ممکن است زخم‌ها عفونت کند راست می‌گوئید ممکن بود جانش را از دست بدهد. خوشبختانه زنده مانده است.

شاکی و فردی که ما را اجیر کرد هر دو نویسنده و کارگردان بودند. ما دلیل اختلافشان را نپرسیدیم اما حدسم این است که بر سر مسائل کاری و خصوصی با هم اختلاف داشتند. آن طرفی که ما را اجیر کرد عکس شاکی را نشانمان داد و گفت این فرد است و فلان جا زندگی می‌کند. چند روزی با دوستم به اطراف خانه‌اش رفتیم و او را زیر نظر گرفتیم تا اینکه شب حادثه وقتی سوار بر ماشین مدل بالایش بود و می‌خواست وارد پارکینگ شود، سر راهش سبز شدیم؛ بعد با چاقو ضرباتی به او زدیم و فرار کردیم.

وقتی دیدیم فرد مجروح پولدار است تصمیم گرفتیم از او هم پول بگیریم. به همین دلیل دوستم به او زنگ زد و گفت اگر ۵۰۰ میلیون تومان به حسابش واریز نکند، جانش را می‌گیریم. به او گفته بود که این بار اجازه دادیم زنده بماند و اگر پای پلیس را به ماجرا باز کند و پول به حسابمان واریز نکند این بار قطعاً او را به قتل می‌رسانیم و همین تماس باعث دستگیری ما شد.

هکر ۱۵ ساله حساب چند شهروند همدانی را خالی کرد

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان، اظهار کرد: به دنبال مراجعه دو نفر از شهروندان همدانی به پلیس فتا تحت عنوان هک حساب خود این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و پس از قرار گرفتن این گزارشات در دستور کار پلیس فتا، در انجام مراحل مربوطه و تحقیقات فنی و اطلاعاتی، مشخص شد حساب ۱۳ نفر دیگر از شهروندان نیز هک شده است.

وی افزود: پس از طی مراحل تحقیقات فرد مجرم شناسایی و دستگیر شد. پسر نوجوان ۱۵ ساله، طی بازجویی انجام شده، تنها تفریح و سرگرمی را انگیزه هک حساب کاربران عنوان کرده است. این نوجوان طی ساخت لینک‌های آلوده و نصب بدافزارها و برنامه‌های مخرب، اقدام به خروج کاربر از صفحه خود و هک حساب می‌کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان با تاکید بر اینکه کاربران فضای مجازی حتماً نسبت به فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای حساب کاربری خود اقدام کنند، خاطرنشان کرد: جدا کردن حساب تجاری از شخصی، تعیین رمزهای غیرقابل پیش‌بینی و فعال کردن رمز دو مرحله‌ای می‌تواند از هک حساب کاربری جلوگیری کند.

انفجار کپسول گاز در اردبیل

در این حادثه که شب گذشته رخ داد، دو نفر در مغازه سیم و کابل و الکترونیکی دچار سوختگی شده و به بیمارستان اعزام شدند. انفجار کپسول گاز و بروز حادثه آتش‌سوزی سبب این حادثه شده و به نظر می‌رسد این دو نفر برای گرم کردن مغازه نسبت به روشن کردن گاز کپسول اقدام کرده بودند. مصدومان حادثه توسط امدادگران اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شدند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه علت دقیق این حادثه در دست بررسی است، اظهار کرد: شهروندان در فصول سرد سال برای تأمین گرمایش محل کار و منازل خود باید از سوخت‌های ایمن استفاده کنند.

کلاهبرداری از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در البرز

سرهنگ رسول جلیلیان رئیس پلیس فتا البرز اظهار کرد: در پی چندین فقره شکایت مبنی بر کلاهبرداری از کاربران اینستاگرام به پلیس فتا با شیوه مشابه، موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: این مجرم سایبری ابتدا به صفحات شخصی کاربران در فضای مجازی ورود کرده و صفحاتی که حریم خصوصی خود را رعایت نکرده بودند را شناسایی و سپس اقدام به سرقت عکس‌های کاربران کرده بود. وی سپس با ساخت یک اکانت جعلی با اسم و تصویر افراد به فالورهای کاربران پیامی با مضمون «در سانحه رانندگی دچار جراحت شدم و هم اینک در بیمارستان حضور و نیاز فوری به پول دارم» ارسال و مخاطبان به توجه به اینکه پیام واقعی است به حساب اعلام شده پول واریز می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان البرز ادامه داد: فرد کلاهبردار پس از جلب اعتماد کاربران در این فضا پول دریافتی را به حساب تعدادی از رانندگان اینترنتی واریز کرده و از آن‌ها درخواست خرید اقلام خوراکی و ارسال به آدرس‌های اعلامی را می‌کرد. ۴۰ شاکی شناسایی و فرد مجرم با دستور مقام قضائی توسط مأموران پلیس فتا استان البرز شناسایی و دستگیر شد.

درگیری مسلحانه در ارومیه با دو کشته

سرهنگ صادق شکری، رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: بعد از اطلاع از وقوع یک فقره نزاع و درگیری مسلحانه منجر به قتل و انتقال دو نفر مقتول به بیمارستان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و مشخص شد، مقتولان با سه نفر دیگر به علت اختلافات قبلی درگیر شده و به قتل رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: با به‌کارگیری توان علمی و روش‌های نوین کشف جرم و مهندسی اجتماعی در کمتر از ۴۸ ساعت تمام متهمان دستگیر و برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی دلالت شدند. متهمان در مواجهه با دلایل و مدارک کافی، به جرم ارتکابی با انگیزه اختلافات قبلی اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان‌غربی در پایان از دستگیری سه متهم در این ماجرا و کشف دو قبضه سلاح جنگی از آن‌ها خبر داد.

پیدا شدن فرد گم شده در بیابان‌های اشتهارد

سرهنگ محمد معظمی‌گودرزی، جانشین فرمانده انتظامی استان البرز، اظهار کرد: ساعت ۰۱:۵۰ بامداد یکم اسفند، شخصی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و با حالتی مضطرب با بیان اینکه تلفن همراهش در حال خاموش شدن است، خبر از گم شدنش در بیابان‌های اشتهارد داد.

وی با بیان اینکه به محض دریافت خبر مأموران با انجام اقدامات فنی محل حضور فرد مفقود شده را شناسایی کردند، افزود: بلافاصله موضوع به کلانتری ۱۲ رحمانیه اشتهارد اعلام و مأموران گشت انتظامی به همراه عوامل هلال احمر به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از هشت ساعت جست‌وجو در نهایت وی را پیدا کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به تقدیر این فرد از پیگیری و اقدامات پلیس در یافتن محل حضور او، ادامه داد: پلیس به عنوان خادم مردم و سرباز رهبری، از هیچ تلاشی برای امنیت و آرامش مردم دریغ نمی‌کند.

کد خبر 557589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.