بودجه شهرداری کرج تصویب شد

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: لایحه بودجه شهرداری کرج در چهلمین جلسه رسمی شورای این کلان‌شهر با رقم ۶۱۰۱ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان مصوب شد و برای تأیید و سپس ابلاغ به شهرداری کرج به کمیته تطبیق فرمانداری ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌پور امروز _چهارشنبه، چهارم اسفندماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری به مبلغ ۵,۱۸۳ میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: این بودجه در مقایسه با متمم بودجه سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۴,۶۹۲ میلیارد تومان، با افزایش قابل توجهی روبه‌رو بوده است. همچنین لایحه بودجه شهرداری کرج در چهلمین جلسه رسمی شورای این کلان‌شهر با رقم ۶۱۰۱ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان مصوب شد و برای تأیید و سپس ابلاغ به شهرداری کرج به کمیته تطبیق فرمانداری ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه مصوب مبتنی بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، خدمات و وظایف روزمره شهرداری و برنامه‌های تکمیلی است، ادامه داد: ۶۱ درصد بودجه مصوب مربوط به تملک دارایی سرمایه‌ای، تعهدات قطعی و تملک دارایی مالی است که مجموع اعتبارات عمرانی شهرداری در سال آینده را تشکیل می‌دهد.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج افزود: میزان بودجه مصوب شهرداری در حوزه هزینه‌های جاری ۳۹ درصد و معادل ۲۳۶۳ میلیارد و ۵۳۸ میلیون تومان است، جمع بودجه عمرانی با احتساب اوراق مشارکت ۳۷۳۷ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در لایحه پیشنهادی شهرداری بودجه عمرانی ۵۳ درصد و جاری ۴۷ درصد تعیین شده بود که در کمیسیون تلفیق به صورت ۶۱ درصد عمرانی و ۳۹ درصد جاری اصلاح شد، سهم عمده هزینه‌های جاری شهرداری کرج حدود ۳۵ درصد است که شامل حقوق و مزایای کارکنان شهرداری می‌شود.

قاسم‌پور در خصوص تصمیماتی درباره ایجاد انضباط مالی در مراحل تصویب بودجه، تاکید کرد: انتقال تمام ردیف‌ها و اعتبارات جبران خدمات مستمر از عمرانی به جاری، تبدیل وضعیت جمعی از کارکنان ایثارگر، اقدام شهرداری به جایگزینی آزمون برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و رعایت عدالت بین کارکنان شهرداری بخشی از این تصمیمات بود، همچنین پرداخت عادلانه بین نیروهای رسمی و قراردادی شهرداری با کارکنان تأمین نیرو در اعیاد و مناسبت‌ها از طریق این تصمیم برای سال آتی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اختصاص ردیف‌هایی از بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری برای تکمیل قطار شهری کرج، اجرای بزرگراه شهید قاسم سلیمانی، آسفالت معابر، احداث ۱۰ زمین ورزشی و سرویس بهداشتی و ساخت ۳۰ پارک محله‌ای، تصریح کرد: برای تکمیل مصلی در دو نقطه کرج و مهرشهر حدود ۵۰ میلیارد تومان، تکمیل باغ موزه دفاع مقدس حدود ۳۰ میلیارد تومان، ساخت دو پلاتوی نمایش حدود پنج میلیارد تومان و شروع عملیات اجرای تئاتر شهر حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش فرهنگی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: در بودجه، حوزه جاری ۲۵ ردیف کاهش و ۱۷ درصد افزایش داشته است، این در حالی است که تمام ردیف‌های بودجه عمرانی افزایشی بوده و نسبت به بودجه پیشنهادی حدود ۹۷ میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری کرج در ۲۷ جلسه مستمر و بسیار فشرده و طی ۲۰ روز کاری مصوب شد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته گاهی تصویب بودجه شهرداری کرج تا اواخر اسفندماه یا حتی ماه‌های نخست سال بعد طول می‌کشید که این امر امسال و با همکاری تمام اعضای شورای اسلامی شهر و در همکاری با شهرداری در وقت مناسب بررسی و مصوب شد.

کد خبر 557495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.