کارخانه‌ بازیکن‌سازی وستفالن نگران رفتن ستاره‌ها نیست!

دورتموند که در سال‌های اخیر بازیکنان معمولی زیادی را به دنیای فوتبال معرفی و تبدیل به ستاره کرده، حالا در آستانه رونمایی از یک بازیکن آینده‌دار انگلیسی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باشگاه دورتموند همیشه به‌عنوان یک باشگاه بازیکن‌ساز و البته به بهشت بازیکنان برای پیشرفت معروف بوده است. با توجه به موفقیت «جیدون سانچو» و «جود بلینگهام» دیگر جای تعجب نیست که بوروسیا دورتموند دنبال پدیده‌های انگلیسی برای یافتن ستاره نوظهور بعدی خود باشد.

«جیمی باینو گیتنز» که به‌عنوان یک بازیکن نوجوان در یک بهترین مدرسه پایانی اروپا برای بچه‌های شگفت‌انگیز از آلمان و خارج از کشور در نظر گرفته می‌شود، اکنون پس از سانچو در آستانه تبدیل شدن به انگلیسی بعدی است که در تیم اول سیگنال ایدونا پارک توپ می‌زند.

او یک وینگر ماهر و پویا است که شباهت‌های واضحی با پیشرفت و پیوستن سانچو به دورتموند دارد. سانچو بازیکنی است که باینو گیتنز ۱۷ ساله او را الهام‌بخش خود می‌داند. هر دو توسط استعدادیاب‌های منچسترسیتی در حالی که برای باشگاه‌های کوچک‌تر در حومه لندن بازی می‌کردند، (باینو گیتنز در ریدینگ، سانچو در واتفورد) کشف شدند؛ قبل از اینکه هر دو بعداً از قهرمان لیگ برتر جدا شوند و فرصتی برای پیشبرد حرفه خود در آلمان پیدا کنند.

باینو گیتنز و سانچو ویژگی‌های فوتبالی مشابهی دارند؛ کنترل دقیق، اعتماد به نفس، دریبل زدن، و توانایی در پرس و شکست دادن مدافعان، در حالی که آن‌ها می‌توانند سهم خود را از گل‌های بیرونی نیز فراهم کنند.

تیترهای «سانچوی جدید» جالب توجه است؛ اما آیا باینو گیتنز آنچه را که برای تکرار موفقیت ستاره فعلی منچستریونایتد لازم است، دارد؟

انتظارات در مورد باینو گیتنز در تابستان ۲۰۲۱ بود که افزایش یافت؛ زمانی که او تمرینات خود را با تیم اصلی مارکو رز در طول پیش فصل آغاز کرد، حتی برای یک بازی دوستانه مقابل اتلتیک کلاب روی نیمکت قرار گرفت اما پس از خطای بدی که رویش انجام شد، در نیمه دوم از ناحیه مچ پا آسیب دید که او را به مدت چهار ماه از میادین دور نگه داشته است. با توجه به اینکه گیتنز تنها دو بازی رقابتی در اولین فصل حضورش در باشگاه در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به دلایلی مثل مصدومیت و کووید ۱۹ انجام داد، باینو گیتنز به خاطر همین، فکر می‌کرد احتمالاً پس از بازگشت، شرایط برای او در باشگاه جدیدش خوب پیش نخواهد رفت.

اما او پس از بازگشت به میادین در ماه نوامبر به خوبی روی فرم آمده و هفت گل در هشت بازی برای تیم زیر ۱۹ سال دورتموند به ثمر رسانده است؛ ازجمله چهار گل در سه بازی لیگ جوانان یوفا برای کمک به صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی. او بسیار باهوش، بالغ و سخت‌کوش است. اکنون مهم‌ترین موضوع این است که او ابتدا به یک فرم خوب بدنی برسد.

کارخانه‌ بازیکن سازی وستفالن نگران رفتن ستاره‌ها نیست!

این بازیکن می‌گوید: نزدیک به دو سال است که به طور منظم بازی کرده اما هنوز در شرایط بدنی لازم نیست تا بتواند با تیم اصلی تمرین کند. اینکه هنوز بازیکن در تیم زیر ۱۹ سال حضور دارد، به خاطر شرایط بدنی او است. بین بخش جوانان و تیم اول توافق شد که ابتدا او در زیر ۱۹ سال پرورش پیدا کند. اگر همه فکر کنند که او برای بازی در تیم اصلی آماده است و عملکردش آن را توجیه کند، هیچ‌کس اصلاً نگران آن نیست. پس واضح است که او دیر یا زود در تیم اصلی قرار می‌گیرد. هیجان آلمان در مورد پتانسیل باینو گیتنز برای کسانی که قبل از ترک انگلیس با او کار کرده‌اند، تعجب‌آور نخواهد بود.

چلسی زمانی که او هنوز در فوتبال زیر ۹ سال بازی می‌کرد علاقه‌مند به جذبش بود، اما باینو تا چند سال بعد در ردینگ ماند؛ اما زمانی که هم آرسنال و هم سیتی علاقه نشان دادند و او در نهایت راهی منچستر شد. باینو گیتنز در طول سه سال حضورش در سیتی تأثیر فوق‌العاده‌ای داشت و باشگاه او را به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین بازیکنان در رده سنی خود ارزیابی کرد. نمایش‌های او به گونه‌ای بود که بالاتر از سن خودش بازی می‌کرد و اولین بازی خود را برای تیم زیر ۱۸ سال، کمی پس از تولد ۱۵ سالگی خود انجام داد و در آن بازی برای تیم سیتی که نفراتی شامل لیام دلپ، جیمز مک آتی، ساموئل ادوزی و فینلی برنز حاضر بودند، گل زد.

«تام جویس» که به‌عنوان مربی و آماده‌کننده با برخی از بااستعدادترین جوانان انگلیس کار می‌کند، به GOAL می‌گوید: «من با بچه‌های زیادی کار کرده‌ام و او تا کنون با استعدادترین کسی است که با او کار کرده‌ام. او مانند برادر کوچک من است.»

استعدادیاب‌های اروپایی به طور منظم او را دنبال می‌کردند و این دورتموند بود که در نهایت باینوگیتنز را متقاعد کرد که در سپتامبر ۲۰۲۰ به آن‌ها بپیوندد و مبلغ غرامت نامعلومی را به سیتی پرداخت کرد.

میشل زورک مدیر ورزشی دورتموند، از استعدادیاب‌های خود در مراسم رونمایی از این نوجوان استقبال و تشکر کرد؛ در حالی که تلاش کرد انتظارات را از این نوجوان پایین بیاورد. مانند سانچو در روزهای اولیه حضورش در دورتموند، تصمیم‌گیری باینو گیتنز باید درست و منطقی باشد؛ اما این مهم با کسب تجربه به دست خواهد آمد.

تولبرگ می‌افزاید: «او فوق‌العاده قوی است؛ نه تنها یک به یک، بلکه در مصاف یک به دو نیز تقریباً غیرقابل توقف است. جیمی با توپ تقریباً سریع‌تر از بدون توپ است. او با هر دو پا قوی است و مجبور نیست به توپ نگاه کند. سرعت فوق‌العاده و کنترل توپ عالی، سلاح‌های او هستند. با حرکات و مهارت‌های بدنش، به نظر می‌رسد که او در زمین فوتبال بسکتبال بازی می‌کند. او در پایان بسیار قوی است و میل به یادگیری دارد. او بسیار سخت‌کوش است و مهارت‌های دفاعی او در مدت زمان بسیار کوتاهی به طور قابل توجهی بهبود یافته است.»

با توجه به اینکه انتظار می‌رود «ارلینگ هالند» تابستان امسال دورتموند را ترک کند، کارخانه استعدادیابی وستفالن همچنان به تولید جایگزین‌های خود ادامه خواهد داد؛ همان‌طورکه زمانی که کریستین پولیسیچ به چلسی رفت، سانچو را کشف کردند. با توجه به اینکه این سوپراستار آینده، قبلاً دو سال در آلمان زندگی کرده، به نظر می‌رسد به سازگاری او کمک کند، تا یک جواهر انگلیسی دیگر در منطقه روهر به دنیا معرفی شود.

گزارش از: علی سرفراز_ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 557434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.