شهر دشتک دستگاه دیالیز ندارد

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: شهر دشتک دستگاه دیالیز ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی دشتکی امروز - یکشنبه سوم اسفندماه - در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به تسریع در توسعه و تجهیز بیمارستان امام رضا (ع) شهر اردل، اظهار کرد: شهر اردل دستگاه سی تی اسکن ندارد که امیدواریم این مهم توسط علوم پزشکی استان پیگیری شود.

وی افزود: در سنوات قبل دستگاه دیالیزی توسط وزارت بهداشت به علوم پزشکی استان تحویل داده شد که مقرر شد با توجه به مصوبه کمیته فنی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در محل درمانگاه شبانه روزی شهر دشتک قرار گیرد ولی با توجه به مساعدت خیرین و فراهم سازی زیرساخت‌های لازم، دستگاه به بهره برداری نرسیده است.

سلیمانی ادامه داد: لازم به ذکر است این دستگاه دیالیز به مردم بخش بازفت، دوآب صمصامی و دشتک خدمات‌رسانی می‌کند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: وجود یک درمانگاه شبانه‌روزی در لیرابی شهرستان اردل لازم است زیرا که بخش دیناران، زردلیمه و دهدلی به آن متصل است مردم هم توان مالی ندارند و در این شرایط باید حدود ۶۰ کیلومتر مسافت را تا بادره طی کنند و از آنجا هم حدود ۵۰ کیلومتر تا شهر اردل طی کنند، لذا درخواست شوراهای اسلامی منطقه میانکوه در شهرستان اردل این درمانگاه است.

وی درخواست تجهیز کلیه درمانگاه‌های شهرها و روستاهای سطح استان را جز مطالبات مردمی مطرح کرد و گفت: تکمیل بیمارستان آیت الله کاشانی در مرکز استان نیز گامی مهم در جهت تحقق اهداف علوم پزشکی و مردم استان است. ضرورت اختصاص دندانپزشک برای درمانگاه شلیل منطقه میانکوه باید مورد پیگیری قرار گیرد.

کد خبر 557284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.