راه‌اندازی خانه کودک در آرامستان باغ رضوان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از راه‌اندازی خانه کودک با استفاده از مربیان مجرب با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری تا قبل از پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی حاجیان در برنامه رادیویی "صدای شهر"، اظهار کرد: همراه با مراجعه کنندگان به آرامستان باغ رضوان هنگام از دست دادن عزیزان خود، روزانه حدود ۲۵ تا ۳۰ کودک کمتر از ۱۰ سال در سالن تطهیر و سپس بر سر مزار متوفیان حضور می‌یابند که در شرایط سخت روحی خانواده‌ها، دچار آسیب روحی می‌شوند.

وی افزود: سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان برای برطرف کردن دغدغه حضور کودکان هنگام مراجعه افراد به آرامستان برای اجرای مراسم تدفین و جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های روحی احتمالی به کودکان با مشاهده این مراسم، در صدد راه‌اندازی خانه کودک با استفاده اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های فکری و شرایط ایمنی مناسب است که در این راستا از مربیان مجرب با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: خانه کودک تا قبل از نوروز امسال در آرامستان باغ رضوان راه‌اندازی خواهد شد تا خانواده‌ها هنگام خاکسپاری متوفیان نگران فرزندان خود در شرایط سخت روحی نباشند که در صورت دریافت بازخوردهای مورد انتظار از سوی شهروندان، فازهای بعدی را نیز راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر به اشتباه در برخی از رسانه‌ها از این موضوع به گونه‌ای برداشت شده بود مبنی بر اینکه در آرامستان باغ رضوان قصد آموزش مرگ به کودکان را داریم، ادامه داد: این موضوع واقعیت ندارد، هدف ما نگهداری و ارائه آموزش‌های ویژه سنین کودکان با هدف کاستن از دغدغه مراجعه‌کنندگان به آرامستان باغ رضوان است که امیدواریم در این مسیر خدمتگزار خوبی برای شهروندان باشیم.

کد خبر 557256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.