سامانه شفافیت در شهرداری لاهیجان راه‌اندازی می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: سامانه شفافیت در شهرداری این شهر به زودی راه‌اندازی می‌شود.

فرشید فلاح‌مجد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سامانه شفافیت در شهرداری، اظهار کرد: طرح راه‌اندازی سامانه شفافیت در شهرداری لاهیجان توسط شهردار به اعضای شورای اسلامی شهر پیشنهاد شد و مورد استقبال اعضای شورای ششم قرار گرفت.

وی افزود: سامانه شفافیت شهرداری لاهیجان در راستای ارتقای سطح اطمینان متقابل میان شهروندان و شهرداری، کاهش فساد اداری، افزایش بهره‌وری و روشن‌سازی و ابهام‌زدایی عملکردها به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه سامانه شفافیت شهرداری پس از مطالعه و بررسی مرحله به مرحله اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در این طرح پرداخت حقوق کارکنان، اطلاعات پروژه‌های عمرانی، قراردادها، طرح‌ها و برنامه‌ها، آگهی مناقصات و استعلام، آگهی فروش املاک و مستغلات، قرارداد فروش املاک، ماشین‌آلات، بسته‌های سرمایه‌گذاری، بودجه و تفریغ بودجه، پیمانکاران عمرانی و قراردادهای سرمایه‌گذاری روی این سامانه بارگذاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر مشمول دریافت عیدی و پاداش نمی‌شوند، تصریح کرد: بر اساس مصوبه وزارت کشور حق‌الزحمه جلسات شورای اسلامی شهر، حدود ۶۰ ساعت در ماه و ساعتی ۸۹ هزار تومان است که می‌توان این موضوع را نیز در سامانه شفافیت بارگذاری کرد تا به اطلاع عموم شهروندان برسد.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 557237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.