مداخلات ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در اوکراین پیچیده‌تر کرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات شب گذشته (دوشنبه شب) در اوکراین، گفت: مداخلات و اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در این منطقه پیچیده‌تر کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه، سعید خطیب‌زاده درخصوص آخرین تحولات در اوکراین اظهار داشت: با حساسیت موضوعات مرتبط با این کشور را پیگیری می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران تمام طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت می‌کند و معتقد است باید از هرگونه اقدامی که به تشدید تنش‌ها منجر شود، اجتناب کرد.

خطیب‌زاده همه طرف‌ها را برای تلاش به منظور حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو و در چارچوب مسالمت‌آمیز فراخواند و افزود: متأسفانه مداخلات و اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در این منطقه پیچیده‌تر کرده است.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور روسیه بامداد سه‌شنبه به وزارت دفاع این کشور دستور داد تا نیروهای حافظ صلح را به دو منطقه دونتسک و لوگانسک اعزام کند.

پوتین روز دوشنبه اعلام کرد، مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخته است و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس‌نشین دیگر تشکیل شده است و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یک‌جانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

کد خبر 557232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.