اقدام عجیب چین برای کنترل شیوع کرونا

دولت چین در آستانه برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن، با یک اقدام عجیب برای کنترل شیوع کرونا تلاش می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان چینی ابزاری برای تشخیص آثار ویروس کرونا در هوا را در آستانه برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن مورد ارزیابی و آزمایش قرار می‌دهند. آن‌ها در حال ایجاد سیستم‌هایی برای شناسایی آثار ویروس کرونا در هوا به منظور پیشگیری از انتشار آن و آلوده کردن افراد هستند.

ابزار شناسایی آئروسل‌های آلوده یک دستگاه قابل حمل است که نمونه‌هایی از هوا را جمع‌آوری می‌کند و ذرات ریزی را که ممکن است حاوی ویروس کرونا باشد، فیلتر می‌کند؛ سپس این ذرات در یک مایع حل می‌شود و از یک آشکارساز اسیدنوکلئیک عبور می‌کند. تولیدکنندگان این دستگاه اعلام کرده‌اند که این محصول ۱۰ برابر بیشتر از ابزارهای معمولی تست نوکلئیک اسید حساس است.

مقامات بهداشتی چین اعلام کرده‌اند علاوه بر اینکه افراد به صورت مستقیم از طریق عطسه و سرفه افراد مبتلا به کووید -۱۹ درگیر بیماری می‌شوند، انتقال ویروس از طریق ذرات آئروسل موجود در هوا به ویژه در اتاق‌های بسته را نمی‌توان نادیده گرفت. از جمله اقدامات دیگر جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا طی المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن، می‌توان به تمیز کردن امکانات موجود در فضای مسابقات و آزمایش گرفتن از شرکت‌کنندگان در این رویداد اشاره کرد.

کد خبر 557229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.