بودجه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قزوین ابلاغ شد

رئیس کمیسیون مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین با افزایش ۱۸۰ میلیارد تومانی در نهایت ۲۲۰۰ میلیارد تومان تصویب شد و با افزایشی ۷۳درصدی، بودجه سال آینده شهرداری قزوین نسبت به سال جاری ابلاغ شد.

ولی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قزوین، اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قزوین با رقم ۲,۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و با حضور شهردار قزوین ابلاغ شد. توجه به نواحی منفصل شهری و مناطق کم‌برخوردار شهر قزوین، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی، توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و ارائه خدمات‌رسانی با کیفیت بر مبنای عدالت از مهم‌ترین شاخصه‌های بودجه سال ۱۴۰۱ است.

وی ادامه داد: جزئیات بودجه با ۸۰۰ نفر ساعت کاری در دو نوبت صبح و عصر بررسی و در نهایت ۲,۲۰۰ میلیارد تومان تصویب شد و با حضور شهردار در صحن ابلاغ شد.

رئیس کمیسیون مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به جزئیات بودجه در بخش‌های مختلف، گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در سال آینده در بخش درآمدهای عمومی ۹۵۰ میلیارد تومان بود که برای سال آینده به ۱,۰۴۱ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: بودجه ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری ۶۸ درصد افزایش داشته است و در بخش واگذاری دارایی سرمایه‌ای و فروش زمین نیز بودجه از ۸۱۴ میلیارد تومان به ۵۶۸ میلیارد تومان کاهش یافت.

چگینی خاطرنشان کرد: واگذاری دارایی سرمایه‌ای از ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین به مبلغ ۵۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت که مقرر شد این مبلغ از محل فروش برج ستاره پونک به منظور تسویه بدهی‌های شهرداری به بانک شهر تأمین شود.

وی با اشاره به تأمین منابع از طریق اوراق، تصریح کرد: در سرفصل واگذاری دارایی مالی از جمله وام و اوراق، ۵۰ میلیارد تومان برای اوراق و یک میلیارد تومان نیز برای وام پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به بخش‌های مصرف و هزینه بودجه شهرداری در سال آینده، اضافه کرد: در بخش هزینه‌های جاری بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین، ۷۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم به ۶۶۰ میلیارد تومان کاهش یافت و در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای رقم ۱,۱۲۰ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی شهرداری، به رقم هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

وی اظهار کرد: در بررسی بودجه و بعضی از ردیف‌های آن برای پروژه‌ها، از جمله مبلمان و تأسیسات شهری، روکش آسفالت، اجرای طرح شهر هوشمند، کمک عمرانی به مساجد، توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و ایجاد بازارچه‌های محلی شاهد افزایش اعتبار قابل توجهی در بودجه هستیم.

چگینی گفت: بعضی از ردیف‌های بودجه اقداماتی از جمله ایجاد مراکز فرهنگی در مسیر جاده سلامت، مناسب‌سازی ناحیه شهری امامزاده علی (ع)، توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی و تملک خانه شهید رجایی برای اولین بار گنجانده شده است؛ در این راستا مبلغ ۵۴۰ میلیارد تومان از محل فروش برج ستاره پونک به منظور تسویه بدهی‌های شهرداری به بانک شهر اختصاص یافت که یکی از دغدغه اصلی شهروندان و شهرداری در ادوار مختلف است.

کد خبر 557190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.