۸۰ درصد معابر شهر خاکی است

شهردار شهر یان‌چشمه گفت: ۸۰ درصد معابر سطح شهر خاکی است.

عبدالرضا نصیریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چند سال گذشته روستایی در کنار زاینده‌رود بود که به دلیل احداث سد زاینده‌رود، زیر آب رفت؛ بنابراین روستا تخلیه شد و اهالی به شهرک یان‌چشمه نقل مکان کردند.

وی افزود: یان‌چشمه در ابتدا روستا بود و سال ۹۹ به شهر تبدیل شد.

شهردار شهر یان‌چشمه با بیان اینکه عرض معابر شهر به دلیل نوساز بودن زیاد است، خاطرنشان کرد: طول معابر شهر حدود ۲۰ کیلومتر و متوسط عرض معابر ۱۵ متر است و معبر ۳۰ متری نیز در سطح شهر وجود دارد.

نصیریان با تاکید بر اینکه به حدود یک هزار و سیصد تن قیر برای آسفالت معابر یان‌چشمه نیاز داریم، اضافه کرد: با پیگیری سازمان شهرداری‌های کشور و دفتر امور شهری استانداری استان، به دنبال تخصیص قیر رایگان هستیم.

وی با بیان اینکه متولی طرح‌های هادی روستایی در زمان شکل‌گیری شهرک یان‌چشمه بنیاد مسکن بود، گفت: بافت شهرک یان‌چشمه در حال حاضر نوسازی و مناسب‌سازی شده است اما هنوز ۸۰ درصد معابر شهر خاکی است.

شهردار شهر یان‌چشمه افزود: عرض معابر برای شهر و شهروندان مطلوب است اما برای شهرداری مشکلاتی در پی دارد؛ چراکه معابر خاکی است، تردد در آن‌ها موجب برخاستن گرد و خاک می‌شود و شهرداری باید اعتبار زیادی صرف آسفالت معابر خاکی شهر کند.

کد خبر 557181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.