ایجاد اداره "مدیریت پروژه" در شهرداری اهواز

معاون برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی شهردار اهواز گفت: برای جلوگیری از طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌ها و نظام‌مند کردن آنها، اداره "مدیریت پروژه" سال آینده در شهرداری ایجاد می‌شود.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اولویت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی در سال آینده، تدوین برنامه ۱۴۰۵، راه‌اندازی کمیته تخصیص و خزانه متمرکز است، همچنین یکی از مهمترین اقدامات در سال آینده، ایجاد اداره مدیریت پروژه در شهرداری اهواز است.

وی افزود: علت طولانی شدن زمان اجرای بسیاری از پروژه‌ها، نبود نظام مدیریت پروژه است، از این‌رو در حال اجرای این نظام در چهار قسمت ساختار، فرایند، ابزار، نگرش و آموزش‌سازی هستیم، در همین راستا تاکنون سه دوره آموزشی در خصوص مدیریت پروژه در شهرداری برگزار شده است تا بتوانیم فضای پروژه‌ها را بر اساس اولویت‌، اقتضائات و الزامات راه‌اندازی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی شهردار اهواز با بیان اینکه چارت سازمانی شهرداری در حال اصلاح است، تصریح کرد: هدررفت نیروی انسانی دلایل مختلفی دارد، در شهرداری اهواز تا جایی که بتوانیم با حفظ عزت افراد و مطابق با انتظار شهروندان، منافع شهرداری را پیگیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر انجام اقدامات زیرساختی، اصلاح سامانه نیروی انسانی و حضور غیاب کارکنان در شهرداری اهواز، گفت: در بودجه سال آینده به مباحث رفاهی کارکنان به خوبی توجه شده است و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

فردانی با بیان اینکه کمک به سایر حوزه‌ها برای راه‌اندازی سیستم‌ها و سامانه‌ها در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی قرار دارد، گفت: بیش از ۱۰ سامانه کلیدی مانند قراردادها، مدیریت پروژه و سرمایه انسانی آغاز شده یا در آستانه آغاز است که کمک شایانی به مدیریت شهری می‌کند.

وی اضافه کرد: وقتی اقدامات در قالب سامانه انجام شود، برای دستیابی به اطلاعات، نیاز به نامه‌نگاری و بروکراسی اداری نخواهیم داشت، زیرا اطلاعات از طریق سیستم به راحتی به دست می‌آید و می‌توانیم به سمت تحلیل اطلاعات حرکت کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی شهردار اهواز تاکید کرد: فاز نخست پایش عملکرد آغاز شده است و از ابتدای سال آینده فاز بعدی آن به صورت ماهیانه در سطح شهرداری اجرا خواهد شد.

کد خبر 557172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.