اجرای ۵ هزار مترمربع دیوارنگاره در فولادشهر

شهردار فولادشهر گفت: طی ماه‌های اخیر سه هزار مترمربع از دیوارهای سطح شهر رنگ‌آمیزی و دیوارنگاری شد و تا پایان سال نیز دو هزار مترمربع از دیوارهای شهر دیوارنگاری می‌شود.

حسین ایزدی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت نشاط شهروندی با حرکت در مسیر زیباسازی منظر شهر، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران شهری، ارتقای کیفی زیباسازی منظر شهر با تکیه بر فعالیت‌های هنری از نظر محتوا و کیفیت است. همین اساس شهرداری فولادشهر تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا با انجام اقدامات فرهنگی و استفاده از هنر دیوارنگاره بیان مفاهیم را در سطح شهر پیاده‌سازی کند.

وی هنر دیوارنگاره را دیالوگی جذاب و ماندگار در انتقال بسیاری از مفاهیم با شهروندان دانست و افزود: هنر دیوارنگاره شهری علاوه بر زیباسازی شهر با تکیه بر چند المان گرافیکی، سرشار از معنا و زیبایی بصری است و نقش مؤثری در ارتقای هویت شهر دارد.

شهردار فولادشهر از رنگ‌آمیزی و اجرای دیوارنگاره سه هزار مترمربع از دیوارهای سطح شهر طی ماه‌های اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرداری فولادشهر به دنبال آن است تا دیوارنگاری محلات قدیمی شهر با استفاده از ظرفیت هنرمندان و ایجاد فضایی متفاوت و خوشایند انجام شود تا شاهد افزایش زیبایی‌های بصری در سطح محلات شهر باشیم.

ایزدی با بیان اینکه دیوارنگاره دربردارنده پیام‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی است، ادامه داد: سعی شده تا در اجرای این پروژه آثار جذاب و امیدبخش با موضوعات مختلف همچون ایثار و شهادت، مقاومت و طبیعت انتخاب شود تا علاوه بر انتقال مفاهیم مهم و ارزشمند، حس پویایی و سرزندگی برای شهروندان ایجاد شود.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به استقبال شهروندان، تا پایان سال حدود دو هزار متر مربع دیوارنگاره در دل محلات قدیمی شهر اجرا می‌شود تا با ایجاد فضایی با نشاط و دلنشین برای شهروندان، محیط شهر را دلپذیرتر کنیم.

شهردار فولادشهر با اشاره به توجه ویژه شهرداری به افزایش استفاده از رنگ در فضای شهری به منظور ارتقای شادابی و نشاط شهروندان، تاکید کرد: با اجرای پروژه دیوارنگاره در شهر که به نوعی هویت شهر ایرانی اسلامی است، دیوارهای بناهای شهری پیام‌های زیادی با موضوعات مختلف به شهروندان منتقل می‌کنند.

ایزدی گفت: امیدواریم با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد فضایی دلنشین در شهر به بخشی از دغدغه‌های فرهنگی شهروندان پاسخ داده شود.

کد خبر 557157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.