برای حضور در کافا فقط ۲۷ روز زمان داشتیم/باید در رقابت‌های قهرمانی آسیا سربلند شویم

صانعی می‌گوید برای آماده کردن جوانان تیم‌ ملی فقط بیست‌وهفت روز وقت داشتند، اما نتیجه لازم را در تورنمنت کافا به‌دست آوردند و حالا هدفشان قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز بیست‌ودوم دی‌ماه سال جاری هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، علی صانعی رابه‌عنوان سرمربی تیم ملی جوانان فوتسال ایران انتخاب کرد. علی صانعی و کادر فنی مجرب وی، از آن روز به‌فاصله تنها بیست‌وهفت روز وقت داشتند تا تیم ملی جوانان را آماده و به تورنمنت کافا اعزام کنند.

در این زمینه صانعی که موفق شد تیم‌ملی فوتسال جوانان را به قهرمانی کافا برساند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از زمان انتخابم به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی تا زمان شروع رقابت‌های کافا، کمتر از سی روز وقت داشتیم اما در همین فاصله هم توانستیم سه اردوی آماده‌سازی را برگزار کنیم و یک اردو هم به‌علت ویروس کرونا و قرنطینه مرکز ملی فوتبال کنسل شد؛ ضمن اینکه آخرین اردوی ما از سیزدهم تا بیستم بهمن‌ماه به انجام رسید که با زمان اعزام به کشور قرقیزستان همزمان شد.

وی افزود: پس از گذشت آخرین اردو، چهارده نفر را برای حضور در این رقابت‌ها انتخاب و با این نفرات پیش از آغاز بازی‌ها پنج جلسه تمرین برگزار کردیم. با توجه به زمان کمی که داشتیم، تمام سعی ما هماهنگ کردن بازیکن‌ها با یکدیگر و تمرکز روی نکات کلیدی بود.

سرمربی تیم ملی فوتسال جوانان با تاکید بر لازمه شناخت از ملی‌پوشان تیمش برای آینده تصریح کرد: نیازمند آن بودیم که بچه‌ها را برای آینده کاملاً بشناسیم، چراکه باید نتیجه لازم را در این تورنمنت کسب می‌کردیم و هدف اصلی ما نیز مسابقات قهرمانی آسیا بوده و است.

صانعی درخصوص تغییر ناگهانی روند برگزاری بازی‌ها و اضافه‌شدن یک تیم به این تورنمنت خاطرنشان کرد: برنامه به این شکل بود که تورنمنت با چهار تیم به‌صورت رفت و برگشت انجام شود، اما ۴۸ ساعت مانده به آغاز رقابت‌ها، به ما اعلام کردند افغانستان نیز وارد جدول مسابقات شده و تورنمنت به‌صورت تک‌بازی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که پیش از اعزام این تیم به کافا وجود داشت گفت: از چهارده بازیکن اعزامی به قرقیزستان، تنها چهار بازیکن پاسپورت داشتند و با توجه به زمان محدودمان به سرعت باید برای آنان پاسپورت و ویزا تهیه کردیم؛ ضمن اینکه فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال برای این اعزام کمک زیادی به ما کردند.

سرمربی تیم‌ملی فوتسال جوانان کشورمان در رابطه با این رقابت‌ها و حریفان ایران اظهار کرد: افغانستان نایب‌قهرمان جوانان آسیا و تیم صاحب‌نام ازبکستان و حتی تاجیکستان و قرقیزستان هر کدام به‌نوعی برای ما خطر محسوب می‌شدند؛ اما نمایش خیلی خوبی از بازیکنانم در تمام بازی‌ها شاهد بودیم که به قهرمانی ما منجر شد.

صانعی ادامه داد: تمام بازیکنانم در این مسابقات بازی کردند و هر چهارده نفرمان توانستند به اندازه کافی توانایی‌هایشان را نشان دهند و ما نیز به شناخت خوبی از آنان دست پیدا کردیم.

وی در پایان با تاکید بر طولانی‌بودن این مسیر برای جوانان تیم‌ملی و اهمیت مسابقات قهرمانی آسیا که هدف اصلی ایران است خاطرنشان کرد: راه زیادی در پیش داریم، به هماهنگی و تمرینات بیشتری نیازمندیم تا از عنوان قهرمانی‌مان در سال ۲۰۱۷ در آسیا دفاع کنیم. کار در رده‌های پایه سخت است و علاوه‌بر رقیبان سنتی ایران مانند ژاپن و ازبکستان، تیم‌هایی مانند تایلند و اندونزی هم به جمع تیم‌های جدی ما اضافه شده‌اند؛ امیدوارم در آن مسابقات نیز سربلند از رقابت‌های قهرمانی آسیا بیرون بیاییم.

کد خبر 557150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.