شش اقدام قضایی علیه مسببین وضع موجود بورس

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: توضیحات اعضای هیئت مدیره سابق بورس قانع کننده نبود و پرونده آنها به مرجع قضایی ارسال خواهد شود.

به گزارش ایمنا، ذبیح الله خدائیان اظهار کرد: با توجه به ضرورت پیگیری تخلفات و جرایم احتمالی رخ داده در بورس که موجبات متضرر شدن تعداد قابل توجهی از سرمایه‌گذاران را فراهم آورده شش اقدام قضائی علیه مسببین وضع موجود بورس وضع شده است.

وی افزود: در جریان بررسی‌های انجام شده، آسیب‌های جدیدی شناسایی و تذکرات لازم و به موقعی نیز به وزیر اقتصاد دولت داده شد که امیدواریم هرچه سریع‌تر در راستای اجرای این پیشنهادات اقدامات لازم صورت بگیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: در حال حاضر اسامی حدود ۱۰۰ شخص حقوقی که ورود و خروج آن‌ها به بازار بورس و همچنین مبالغ غیرمنطقی را که وارد این بازار کرده‌اند، استخراج شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از اشخاص حقیقی با عملکرد مشکوک در موضوع بورس شناسایی شدند که باید در خصوص استفاده این افراد از اطلاعات نهانی یا تعارض منافعی که احیاناً وجود داشته است، بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم صورت بگیرد، چنانچه تخلفی در مورد شرکت‌ها و اشخاص حقیقی در موضوعات مرتبط با بورس احراز شود، پرونده کیفری آن‌ها تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایمنا، پیش‌تر رئیس قوه قضائیه گفته بود به واسطه در برگیری بالای قضیه بورس، اغماض و چشم‌پوشی نسبت به جرایم و تخلفات افرادی که در این رابطه احیاناً خیانت یا کوتاهی و قصور کرده‌اند، به هیچ وجه پذیرفته نیست و در این زمینه رئیس دستگاه قضا به سازمان بازرسی کل کشور برای همکاری همه‌جانبه با هیئت‌های تحقیق و تفحص مجلس پیرامون موضوعات مختلف، مأموریت داده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 557149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.