بلیت حمل‌ونقل در لتونی، دیجیتالی شد

رانندگان اتوبوس‌های عمومی و واگن‌های برقی ریگا، پایتخت لتونی، از ابتدای سال ۲۰۲۲، دیگر با فروش دستی بلیت به مسافران سر و کار ندارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پایتخت لتونی با پیاده‌سازی طرح بلیت دیجیتال، روش ارائه هزینه مسافران را تغییر داده است. مسئولان شهر ریگا، دو دلیل اصلی اجرای این تصمیم را «افزایش محبوبیت بلیت‌های دیجیتال و بهبود ایمنی ترافیک» ذکر کرده‌اند. تغییرات در خرید بلیت، روش خدمات‌رسانی رانندگان تراموا، واگن برقی و اتوبوس را بهبود می‌بخشد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به ایمنی در جاده‌ها توجه کامل داشته باشند.

اقدامات جدید همچنین به جلوگیری از موقعیت‌هایی کمک می‌کند که طی آن پول‌های تقلبی یا اسکناس‌هایی با مبلغ بالا به راننده ارائه می‌شود. پیش از اجرای این سیستم، اغلب رانندگان حمل‌ونقل ریگا به علت دریافت پول و شمارش آن در طول سفر، تمرکز کافی برای رانندگی نداشتند و مسافران نیز شاهد تأخیرهای طولانی‌مدت بودند.

بلیت حمل و نقل در لتونی، دیجیتالی شد

مسئولان با تجزیه و تحلیل عادات خرید مسافران دریافتند که با اجرای این پروژه، اکنون بیشتر بلیط‌ها از قبل خریداری می‌شود و هر روز بر تعداد مسافرانی که از طریق تلفن هوشمند بلیت خریداری می‌کنند، افزوده می‌شود. در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار مسافر از این بلیط دیجیتال استفاده می‌کنند.

شهروندان برای استفاده از بلیت دیجیتال، ابتدا باید برنامه "Rīgas satiksme" یا "Mobilly" را روی تلفن هوشمند خود نصب کنند. پس از دانلود اپلیکیشن، کاربر می‌تواند با اسکن یک کد در اتوبوس یا وارد کردن شماره شناسایی خودرو، بلیت خریداری کرده و آن را فعال کند.

بلیت حمل و نقل در لتونی، دیجیتالی شد

کد خبر 557084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.