ساماندهی بافت‌های حاشیه‌نشین کشور

سخنگوی مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی مراکز استان‌های کشور با اشاره به تشکیل نخستین جلسه این مجمع، گفت: در بیانیه پایانی این مجمع بر ساماندهی بافت‌های حاشیه‌نشین نسبت به تأمین زمین، اعتبارات مالی و ارائه تسهیلات تشویقی جهت بهسازی و بازآفرینی شهری تأکید شد.

روح‌الله امراللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری نخستین جلسه رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی مراکز استان‌های کشور در شهر تبریز، اظهار کرد: نخستین جلسه مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی مراکز استان‌های کشور در بهمن‌ماه در شهر تبریز با محوریت بازآفرینی شهری و در قالب سه کمیته طراحی شهری، شهرسازی و بازآفرینی شهری برگزار شد.

وی در خصوص بیانیه پایانی این مجمع، افزود: نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر از وزارت راه و شهرسازی انتظار دارند تا در خصوص ساماندهی بافت‌های حاشیه‌نشینی نسبت به تأمین زمین، اعتبارات مالی و ارائه تسهیلات تشویقی جهت بهسازی و بازآفرینی شهری حمایت کنند.

سخنگوی مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی مراکز استان‌های کشور ادامه داد: یکی از موارد دیگر درخواستی از وزارت راه و شهرسازی بازگرداندن حق رأی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در کمیسیون ماده پنج استان‌ها است، از دیگر موارد مد نظر در اجرای طرح اقدام مسکن ملی بوده است که انتظار می‌رود ساخت مسکن در این طرح متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی شهرهای مراکز استان از شهرداری‌ها انتظار دارند تا ناظر به بندهای ۱۴ و ۲۱ ماده قانون شهرداری‌ها با ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در بافت‌های فرسوده جهت بازآفرینی محلات هدف، برنامه‌های لازم را جهت حصول این مهم پیگیری کنند.

امراللهی تصریح کرد: در بیانیه پایانی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار می‌رود که مراکز دانشگاهی را موظف کند تا طراح‌ها و الگوهای معماری متناسب با فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی را برای ساختمان‌ها و نماهای ساختمان به جامعه و شهروندان ارائه کنند، همچنین تأمین اعتبارات ملی در جهت حفاظت و مرمت آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی شهرها از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مطالبه شد.

وی گفت: در بیانیه پایانی این مجمع بر ساماندهی بافت‌های حاشیه‌نشین نسبت به تأمین زمین، اعتبارات مالی و ارائه تسهیلات تشویقی جهت بهسازی و بازآفرینی شهری تأکید شد.

کد خبر 557027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.