باشگاه‌های فوتسال هم ملزم به کسب مجوز حرفه‌ای شدند

کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت مجوز حرفه‌ای در فوتسال را هم از سال ۲۰۲۴ اجباری کرد و حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا ملزوم به داشتن این مجوز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز دوشنبه در نامه‌ای رسمی خبر داد که به‌دنبال ادامه تصویب طرح صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های فوتسال، این طرح از سال ۲۰۲۳ به صورت آزمایشی انجام و از سال ۲۰۲۴ اجباری خواهد شد.

به این ترتیب حضور تیم‌ها در مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال آسیا نیازمند داشتن مجوز حرفه‌ای است که کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را در پنج بخش معیارهای ورزشی، معیارهای زیرساختی، معیارهای پرسنلی و اداری، معیارهای قانونی و معیارهای مالی دسته‌بندی کرده است.

مشابه این طرح چند سال است که در فوتبال آسیا اجرا می‌شود و تیم‌هایی که سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب می‌کنند، باید قبل از آن مجوز حرفه‌ای را به دست آورده باشند؛ نداشتن مجوز حرفه‌ای در فوتبال برای کشور ایران یادآور اتفاق تلخ حذف استقلال و پرسپولیس، دو نماینده بزرگ ایران به دلیل کسب نکردن مجوز حرفه‌ای از لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ کنار گذاشته شدند.

در همین راستا «داتو ویندزور جان» دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد که اجرای این طرح، فوتسال آسیا را همانند فوتبال این قاره تقویت خواهد کرد.

بر این اساس قهرمان این فصل از مسابقات لیگ برتر فوتسال ایران که نماینده کشورمان در مسابقات جام باشگاه‌های ۲۰۲۳ آسیا است، باید از حالا زمینه را برای دریافت مجوز حرفه‌ای فراهم کند؛ چراکه این طرح به صورت آزمایشی از سال آینده عملیاتی می‌شود و از سال ۲۰۲۴ اجباری خواهد شد.

به گزارش ایمنا، معیارهای اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور مجوز حرفه‌ای به صورت کلی به شرح زیر خواهد بود:

معیارهای ورزشی:
- داشتن تیم‌های جوانان (زیر ۱۸ یا زیر ۱۹ سال)
- مراقبت‌های پزشکی برای بازیکنان
- ثبت‌نام بازیکن

معیارهای زیرساختی:
- ورزشگاه مورد تأیید
- امکانات آموزشی

معیارهای پرسنلی و اداری:
- دبیرخانه باشگاه
- مدیر اداری
- افسر مالی
- دفتر امنیتی
- مسئول رسانه
- پزشک تیم
- سرمربی تیم
- کمک‌مربی تیم
- مربی دروازه‌بان
- مربی بدنساز
- مربی جوانان
- رعایت حقوق، مسئولیت‌ها و وظایف

ضوابط حقوقی:
- رعایت الزامات قانونی قهرمانی باشگاه‌های آسیا
- قراردادهای کتبی با بازیکنان
- سایر اسناد قانونی

معیارهای مالی:
- صورت‌های مالی قابل حسابرسی
- بودجه سالانه
- بدون مطالبات معوق

کد خبر 557020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.