طرح سه‌گانه پلیس برای تامین امنیت و کاهش ترافیک آخر سال

همزمان با افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی ترافیک معابر پایتخت در روزهای پایانی سال، طرح‌های ترکیبی پلیس با مشارکت پلیس امنیت، پیشگیری، آگاهی و راهور به اجرا درمی‌آید تا امنیت مراکز خرید و مراکز تجمعی، همچنین شهروندان و افراد حاضر در این مراکز تأمین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین روزهای سال با جنب‌وجوش بیشتری همراه است. خریدهای نوروزی یا رسیدگی به کارهایی که در پایان سال مالی باید انجام شود و آمادگی برای تعطیلات ۱۰ روزه عید باعث می‌شود خیابان‌ها، بازارها و مراکز خرید با حجم قابل توجهی از رفت‌وآمدها روبه‌رو شوند. این شرایط با افزایش ترافیک، احتمال افزایش برخی از جرایم مانند سرقت و جیب‌بری را نیز در پی دارد؛ تا جایی که پلیس پیش‌بینی کرده است ترافیک معابر پایتخت در اسفندماه به طور میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

از سوی دیگر چهارشنبه آخر سال و سودجویی برخی افراد برای فروش مواد محترقه خطرناک و غیراستاندارد به این بهانه، نیازمند پیش‌بینی اقداماتی از سوی پلیس به عنوان متولی تأمین نظم و امنیت عمومی است همه این موارد سبب شده تا پلیس تهران، از ابتدای اسفندماه طرحی ویژه را برای این ایام در دستور کار قرار گیرد.

مدیریت ترافیک و تأمین امنیت در شهرها

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت گفت: از ابتدای اسفندماه طرح‌های ویژه پلیس برای تأمین امنیت مراکز خرید و مراکز تجمعی، همچنین روان‌سازی و مدیریت ترافیک به اجرا درآمده است که این طرح‌ها به مرور و با توجه به افزایش ترددها و حضور شهروندان با نفرات بیشتری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در حوزه کلی ترافیکی و انتظامی به اجرا درمی‌آید، افزود: طرح ویژه پلیس برای روزهای پایانی سال از ساعات ابتدایی روز آغاز شده است و تا ساعات پایانی شب ادامه خواهد داشت و در قالب آن، مأموران پلیس امنیت، پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی و پلیس راهور حضور خواهند داشت تا نسبت به روان‌سازی و مدیریت ترافیک و همچنین تأمین امنیت شهروندان اقدام شود.

سردار رحیمی ادامه داد: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی با حضور در معابر و به خصوص معابر منتهی به بازار تهران و اطراف مراکز خرید و پرتردد نسبت به روان‌سازی ترافیک اقدام کرده و اجازه انجام اقداماتی را که منجر به اخلال در روند ترافیک و تردد خودروها شود، نخواهند داد.

برخورد با سارقان و اراذل و اوباش

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از استقرار مأموران پلیس پیشگیری، امنیت و آگاهی به طور محسوس و نامحسوس در اماکن پرتردد و پرتجمع مانند ایستگاه‌های مترو و مراکز خرید خبر داد و گفت: این مأموران در کنار برخورد با اقدامات مجرمانه نسبت به تأمین امنیت و آرامش شهروندان اقدام می‌کنند، از جمله این موارد می‌توان به برخورد با سارقان، برخورد با اراذل و اوباش اشاره کرد.

سردار رحیمی از صاحبان صنوف و شهروندان نیز خواست همکاری لازم را در حوزه ترافیک و انتظامی با مأموران پلیس داشته باشند و به هشدارها و توصیه‌های پلیس توجه کنند و درباره اقدامات پلیس در مورد چهارشنبه‌سوری، ادامه داد: فروش مواد محترقه خطرناک و غیراستاندارد جرم است و پلیس با آن برخورد خواهد کرد. این مواد محترقه علاوه بر اینکه ایمنی خود مصرف‌کنندگان یا سازندگانش را به خطر می‌اندازد سبب ایجاد خطر برای دیگر شهروندان نیز شده است و آرامش مردم را سلب می‌کند. البته چنین جرایمی در مقایسه با سال‌های قبل کاهش داشته اما پلیس همچنان با آن برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس تهران درباره برخورد با اراذل و اوباش و برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی را جزو مطالبات مردم و اولویت‌های پلیس دانست و گفت: طرح‌های عملیاتی برای نظارت بر اوباش و نیز برخورد با هر اقدامی از سوی آنان، در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، با نزدیک شدن به روزهای پایان سال و فرا رسیدن ایام نوروز بازارها و مراکز خرید روزهای شلوغ و پر ازدحامی را نسبت به دیگر روزهای سال تجربه می‌کند. این در حالی است که شیوع ویروس جهش یافته کرونا موج جدیدی از نگرانی را در سراسر دنیا برانگیخته است و استفاده صحیح از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در مکان‌های پر ازدحام کمترین کاری است که می‌توان برای کاهش احتمال انتقال ویروس کرونا انجام داد.

کد خبر 556982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.