توصیه‌های ایمنی آتش‌نشانی برای خانه‌تکانی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر رعایت نکات ایمنی هنگام خانه‌تکانی، گفت: شهروندان باید از قرار دادن مواد شوینده همچون سفیدکننده و نظیر آن روی زمین و در دسترس کودکان خودداری کنند.

فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از شهروندان درخواست می‌شود برای انجام نظافت و خانه‌تکانی و در زمان استفاده از نردبان و یا چهارپایه از پایداری سطح اتکای آن با زمین مطمئن شوند و از چهارپایه‌های استاندارد و نردبان‌های دوطرفه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید هنگام خانه‌تکانی از شست‌وشوی پرده، کف آشپزخانه و حمام با مواد قابل اشتعال همچون بنزین جدا خودداری کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان از قرار دادن مواد شوینده همچون سفیدکننده و نظیر آن روی زمین و در دسترس کودکان خودداری کنند و در حد استاندارد و بدون ترکیب‌کردن مواد، از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه افراد در زمان خانه‌تکانی برای پاک کردن شیشه و پنجره‌های منزل باید احتیاط کنند و از رفتن روی نرده‌ها و یا قرنیزها بپرهیزند، گفت: شست‌وشوی لوازم برقی مانند لوستر و چراغ روشنایی قبل از قطع کامل برق در خانه‌تکانی اقدامی بسیار خطرناک است و احتمال برق گرفتگی افراد را افزایش می‌دهد؛ لذا باید ابتدا برق این وسایل را قطع و سپس تمیز شود.

کد خبر 556943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.