۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
این شهر در آستانه فروپاشی است

جزیره ایستر که در کشور شیلی قرار دارد، با توجه به پیشرفت سریع ویروس امیکرون، دیگر پذیرای گردشگران نخواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جزیره ایستر پس از دو سال تعطیلی به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا، به علت کمبود گردشگر در آستانه فروپاشی اقتصادی است. با شیوع گونه جدید ویروس کرونا با نام Omicron، مسئولان این جزیره دوباره بازگشایی گردشگری آن را به تعویق انداختند.

جزیره ایستر در کشور شیلی قرار دارد و به علت داشتن مجسمه‌های ۴۰۰ ساله باستانی عجیب، در جهان معروف است. کوه ترواکا که ۶۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد، مرتفع‌ترین نقطه این جزیره محسوب می‌شود.

از زمان آغاز همه‌گیری کووید- ۱۹ در ماه مارس ۲۰۲۰، برای جلوگیری از سرایت بیماری، این مکان دیگر پذیرای گردشگران نبود. ساکنان جزیره ایستر انتظار داشتند در فوریه سال ۲۰۲۲ مرزهای خود را بازگشایی کنند، اما با توجه به پیشرفت سریع Omicron، مسئولان جزیره تصمیم گرفتند بازگشایی آن را تا اطلاع ثانوی به تأخیر بیندازند.

این شهر در آستانه فروپاشی است

پیترو ادموندز، شهردار جزیره ایستر گفت که او و ساکنان جزیره می‌خواهند این مکان پس از تقریباً مدت دو سال تعطیلی، دوباره به روی گردشگری باز شود. مردم این جزیره امروزه اغلب به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند و مهارت زیادی در ساخت‌وساز دارند. جمعیت جزیره نیز از مردم پلی‌نزیایی تشکیل شده است که ریشه مجمع‌الجزایری دارند.

قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، جزیره ایستر هر سال پذیرای حدود ۱۵۰ هزار گردشگر بین‌المللی بود و ۹۰ درصد جمعیت جزیره از صنعت گردشگری سود می‌بردند. بنابراین جای تعجب نیست که محدودیت فعالیت‌های گردشگری تا حد زیادی بر زندگی ساکنان شیلی تأثیر بگذارد.

به گفته فدراسیون شرکت‌های گردشگری شیلی، در حال حاضر دیگر هیچ چیزی نمی‌تواند به ساکنان جزیره کمک کند، زیرا هیچ فعالیت اقتصادی وجود ندارد که بتواند بعد از دو سال، رکود را تحمل کند.

این شهر در آستانه فروپاشی است

کد خبر 556906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.