برگزاری رایزنی برای بازسازی اولین حومه صنعتی جهان در منچستر

شورای شهر منچستر در راستای بازسازی مجدد قلمرو عمومی منطقه سابقاً صنعتی و پررونق آنکوتس که به‌لحاظ تاریخی «اولین حومه صنعتی جهان» شناخته می‌شود، رایزنی عمومی برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آنکوتس، منطقه‌ای واقع در بخش شمالی مرکز شهر منچستر، در گذشته‌های دور به مهد انقلاب صنعتی تبدیل و حتی «اولین حومه صنعتی جهان» نامیده شده بود. این منطقه از اواخر قرن ۱۸ به بعد یک منطقه صنعتی پررونق بود، اما از دهه ۱۹۳۰ با رکود سریع اقتصادی و کاهش جمعیت در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم مواجه شد. میراث صنعتی آنکوتس از دهه ۱۹۹۰ شناخته و به واسطه نزدیکی به مرکز شهر برای افزایش سرمایه‌گذاری در آن و بازسازی مورد توجه قرار گرفت.

شورای شهر منچستر برای بازسازی این منطقه ارزشمند صنعتی طی یک برنامه توسعه مجدد ۲۰ ساله، به برگزاری یک جلسه رایزنی عمومی اقدام کرده است، این رایزنی با مشارکت مردم و مشاغل محلی و به‌منظور جمع‌آوری پیشنهادات آن‌ها در راستای بهبود فضای عمومی منطقه خیابان لهستان، در محدوده جاده «اولدهام»، خیابان بنگال، کانال «روچدیل» و خیابان «باتلر» برگزار می‌شود.

اولویت‌های شورای شهر برای این بازسازی پیشنهاداتی است که در آن به چگونگی فراهم آوردن ۱۵۰۰ خانه دیگر در این منطقه پرداخته شده باشد به نحوی که ویژگی‌های بومی محله را بهبود بخشد، کیفیت زندگی، پایداری و اولویت‌های ایجاد سفرهای فعال را به آن اضافه و منطقه خیابان لهستان را وسیع‌تر کند.

شورای شهر منچستر پس از انتخاب و تصویب طرح برتر به طراحی تحولات آتی در این زمینه اقدام و از کاهش حرکت وسایل نقلیه شخصی، دسترسی به انتخاب‌های حمل‌ونقل پایدار و ایجاد فضاهای سبز و خیابان‌هایی با کیفیت بالا اطمینان حاصل خواهد کرد؛ این طرح‌ها از اجزای حیاتی برنامه بلندپروازانه منچستر برای کربن‌صفر شدن تا سال ۲۰۳۸ است.

استراتژی قلمرو عمومی منطقه خیابان لهستان بر پایه موفقیت‌های برنامه‌های توسعه هماهنگ‌شده توسط شورای شهر، شرکت توسعه زندگی منچستر و سایر شرکای اطراف میدان «کاتینگ‌روم» و «نیو مارینا ایسلینگتون» استوار است، «آنکوتس» از سال ۲۰۱۴ شاهد موفقیت طرح‌های مسکونی فراگیری بوده است که باعث شد این منطقه و «نیو مارینا ایسلینگتون» به مسکنی برای خانواده‌های اهل منچستر و جمعیت شاغلان تبدیل شود.

طرح‌های مرکز تحرک «آنکوتس» نیز که با مشارکت شورای شهر منچستر و منچسترلایف توسعه یافته است، با ایجاد محله‌ها و جاده‌ها، همچنین طراحی ساختمان‌های فردی برای اولویت‌بندی تعامل با جامعه، فضاهای عمومی و سفرهای پایدار و فعال به جای تخصیص مکان به محل پارک و حرکت وسایل نقلیه، زیربنای استراتژی بازسازی قلمرو عمومی منطقه آنکوتس را شکل می‌دهد.

شورای شهر منچستر، منچسترلایف و سایر شرکای توسعه این طرح، پس از پایان رایزنی عمومی قادر خواهند بود در راستای پاسخ‌گویی به این طرح، برنامه‌ریزی‌های موجود برای مسکن‌سازی را اصلاح و ارائه کنند.

در حال حاضر شورای منچستر اصول پیش‌نویس تهیه‌شده برای طرح‌های مورد قبول را به شرح زیر اعلام کرده است:

دوستدار محیط‌زیست بودن با فضای سبز بهبودیافته، همچنین ایجاد مسیر عابرپیاده و دوچرخه‌سواری سبز که کانال «روچدیل» را به خیابان پرتغال متصل می‌کند.

بهبود قلمرو عمومی منطقه که زیربنای آن توسعه در سال‌های آینده ساخت‌وسازهای بلندپروازانه خواهد بود و در حال حاضر با ایجاد بیش از ۱۵۰۰ خانه آغاز می‌شود.

از مرکز تحرک آنکوتس برای کاهش استفاده از خودروها و حذف پارکینگ‌های کنار خیابان، محدود کردن جریان ترافیک و بهبود فضاهای در دسترس برای عابران پیاده حمایت می‌شود.

ترویج تغییر به سوی دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در مسیرهای سفر فعال با کیفیت در جامعه و ایجاد محیطی مناسب برای عابران پیاده که فرصت‌های جدیدی را برای بازی و تفریح، همچنین بهبود تنوع زیستی ارائه دهد.

استفاده فعال از فناوری‌های پیشرو برای ایجاد محله پایدار و جذاب نیز مورد توجه است.

کد خبر 556878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.