تبلیغات کاهش وزن؛ شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: کلاهبرداران با استفاده از عناوینی همچون کاهش وزن و رسیدن به وزن دلخواه و مناسب، سعی می‌کنند کاربران فضای مجازی به‌خصوص زنان را وادار به انجام خواسته‌های خود کنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی به علت استقبال عمومی، ارائه ابزارها و امکانات رایگان و جدید، زمینه را برای سوءاستفاده مجرمان فراهم کرده است. در یکی از جدیدترین شگردهای سودجویانه، افراد به دنبال ترغیب کاربران به بازدید از کانال یا گروه خود هستند.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداران با استفاده از عناوینی همچون کاهش وزن و رسیدن به وزن دلخواه و مناسب، سعی می‌کنند کاربران فضای مجازی به خصوص بانوان را وادار به انجام خواسته‌های خود کنند، افزود: در این روش، کاربران بدون اطلاع خانواده و برای داشتن وزنی ایده‌آل، فریب این افراد را خورده و از این افراد مشاوره، راهنمایی و حتی نسخه‌های پزشکی که مورد تأیید پزشکان نیست، دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: همچنین برخی از کاربران بدون اطلاع والدین خود با این افراد ارتباط برقرار کرده و خواسته‌های آن‌ها مانند ارسال تصاویری از خود را برآورده می‌کنند و منتظر دریافت نسخه پزشکی می‌مانند؛ اما به محض ارسال تصاویر، از سوی مجرم پیام‌هایی تهدیدآمیز مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و درخواست واریز مبالغی هنگفت دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت برخی نکات کوچک و جزئی از جانب کاربران فضای مجازی از وقوع جرایم بسیار بزرگ جلوگیری می‌کند؛ بنابراین هموطنان باید نسبت به افراد حاضر در فضای مجازی حساسیت بیشتری داشته باشند. شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با پلیس فتا در میان بگذارند.

کد خبر 556835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.