از انتقام شکست استیضاح تا اتهام به خاطر استفاده از حق قانونی طرح سوال از شهردار

بیست و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس با دستورکار بررسی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری با حضور معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس، معاون خدمات شهری شهرداری و مدیران چهار منطقه شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام عبدالرضا حیدری سراجی عضو شورای شهر بندرعباس امروز در نطق پیش از دستور بیست و هفتمین جلسه این شورا، اعضای شورا را به اتحاد و همدلی دعوت و اظهار کرد: برای چندمین بار نسبت به دوری کردن از حاشیه‌سازی‌ها تذکر می‌دهم. از همه اعضا دعوت می‌کنم، حضور مؤثر در جمع مردم محلات را با دادن وعده‌های پوچ که تحقق آن از توان بودجه فعلی شهرداری خارج است، برای حاشیه‌سازی علیه سایر همکاران شورا و مجموعه شهرداری، تلخ نکنند.

حجت الاسلام حیدری سراجی تصریح کرد: دوستانی که تجربه سال‌ها حضور در شورا را دارند و بهتر از هرکسی از حد و حدود بودجه و اختیارات شهرداری اطلاع دارند، با کدام انگیزه اقدام به ایجاد تعهدات و دادن قول‌هایی می‌کنند که انجام آنها فقط در یک محله با بودجه یک منطقه شهرداری برابری می‌کند؟

اعضای شورای شهر بندرعباس به مردم وعده‌های پوچ ندهند

وی خطاب به موافقان طرح استیضاح شهردار گفت: با ایجاد تفرقه و اختلاف در میان اعضای شورا نه تنها نمی‌توانید طرح استیضاح قبلی‌تان را احیا کنید که آن را با شکست سنگین‌تری مواجه خواهید نمود. اگر دست از این حاشیه سازی ها برداشته نشود، ناچار به بازگو کردن وقایع و اهداف پشت پرده هریک از این حاشیه سازی ها خواهم شد.

حیدری سراجی اضافه کرد: متأسفانه شاهدیم بودجه ۱۴۰۱، قصد دارد تا انتقام شکست استیضاح را از پرسنل شهرداری بندرعباس بگیرد.

وی ادامه داد: با وجود اطلاع از تبدیل وضعیت حدود ۷۰۰ نفر از پرسنل و پرداخت سنوات بازنشستگی حدود ۳۰۰ نفر دیگر، سهم حقوق پرسنل از منابع بودجه‌ای محدود شده و آغازگر سال سختی برای معیشت پرسنل خواهد بود تا بازهم در سال آتی شاهد تأخیر در پرداخت حقوق‌ها و تحصن کارگران خدوم شهرداری و در پی آن مصاحبه‌های تکراری برخی افراد باشیم که خود را مدافع حق و حقوق کارگران نشان می‌دهند.

حیدری اضافه کرد: اگر مدافع حق و حقوق، و سفره خالی کارگران شهرداری هستید این گوی و این میدان، بسم‌الله، از بودجه شروع بفرمائید.

عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به بودجه سال آینده شهرداری گفت: متأسفانه بودجه ۱۴۰۱ فقط معیشت پرسنل شهرداری را هدف نگرفته، بلکه به اسم زیبای نظارت، به دنبال ایجاد محدودیت در اجرای پروژه‌های عمرانی و کند کردن فرایند خدمت رسانی به مردم بندرعباس نیز هست، که بنده یک بار دیگر مخالفت خود را با این قبیل سنگ اندازی ها اعلام کرده و بازهم همکارانم در شورا را به روزهای پیش از انتخابات ارجاع می‌دهم که با شعارهای زیبا دم از وحدت و همدلی می‌زدید و به دنبال جلب آرای مردمی بودید. بدانید که فرصت‌ها همچون ابر و باد در حال گذر هستند و برای لحظه به لحظه نشستن بر روی این صندلی مدیون حق‌الناس خواهید بود. پس نیت خود را برای خدمت مردم نجیب بندرعباس خالص کنید و در این صحن، رضای خدا را در نظر بگیرید.

به گفته حیدری، آفت همه این اختلافات در شورا و تغییر روحیه در برخی اعضای شورا، تقسیم بندی مناصب شورایی است که از اولین روزهای فعالیت شورای ششم، برخی عناوین و توافقات پشت پرده، روحیه انقلابی اعضا را به فراموشی سپرد.

وی همچنین از تلاش‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در یاری رسانی به زلزله زدگان و سیل زدگان اخیر استان و پس از آن جبران بخشی از خسارات وارده قدردانی کرد.

عضو شورای شهر بندرعباس ابراز امیدواری کرد: این ستاد وضعیت منازل آسیب دیده ناشی از سیل اخیر در محلات آسیب پذیر و حاشیه‌ای شهر بندرعباس را با نگاه ویژه‌تری دنبال کنند.

حیدری سراجی همچنین خواستار راه اندازی بازارچه صنایع دستی با هدف حمایت از بانوان هنرمند هرمزگان با همکاری این ستاد و شهرداری بندرعباس شد.

او از واگذاری ۱۶۴ فقره سند مالکیت منازل مردم در محلات حسین آباد و اسلام آباد به مالکان آنها خبر داد و گفت: بزودی اسناد مالکیت ساکنین محله نایبند جنوبی به مردم واگذار خواهد شد.

شهردار وظیفه دارد در بین مردم حضور داشته باشد / ‏‬ نباید اعضای شورا را به خاطر استفاده از حق قانونی‌خود برای طرح سوال متهم کنیم

فاطمه جراره رئیس شورای شهر بندرعباس خطاب به حجت الاسلام حیدری عضو این شورا اظهار کرد: اعضای شورا مسائل را صادقانه مطرح کنند. موضوع بودجه الان در حال بررسی است. نگاه کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی شورا در موارد مرتبط به پرسنل شهرداری این بوده است که نگاه کمیسیون بودجه به تمام رفاهیات، بالاتر از رقم‌هایی که شهردار پیشنهاد داده‌اند، اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: کمیسیون تخصصی در حال بررسی این موارد است و اگر اعضا دغدغه دارند در جلسات کمیسیون تخصصی شرکت کنند و بدین گونه سایر اعضا را قضاوت نکنند.

جراره با بیان اینکه نباید اعضای شورا را به خاطر استفاده از حق قانونی‌خود برای طرح سوال متهم کنیم، گفت: اینکه تمام روال کار شورا را ببریم به سمت نطق‌هایی که نگرانی برای شهروندان ایجاد می‌کند، درست نیست.

وی با بیان اینکه هیچ اختلافی بین اعضای شورا نیست، تصریح کرد: حضور اعضا در مساجد محلات طبق قولی است که تک تک اعضا به شهروندان داده‌اند.

جراره افزود: حضور در مساجد و شنیدن دغدغه و نگرانی شهروندان و اولویت‌بندی بر مبنای نیاز هر محله انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: خارج از آنچه قولی در مساجد داده شده که یک سال بودجه شهرداری را در برگرفته است. اگر اعضا دغدغه دارند در جلسات شرکت کنند.

رئیس شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: اگر شهردار دغدغه خدمت به مردم دارد در جلسات شرکت کند و در میان مردم باشد.

جراره همچنین گفت: شهردار وظیفه دارد در جلساتی که اعضای شورا برنامه‌ریزی می‌کنند در بین مردم حضور داشته باشد.

رئیس شورای شهر بندرعباس افزود: نمی‌توان ادعای کار جهادی کرد اما از شنیدن دغدغه مردم فراری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همینطور که هر جلسه تاکید می‌کنیم اعضای شورا باید اتحاد داشته باشند، در گفتارمان، نگاه‌مان هم همین موضوع مد نظر قرارگرفته شود.

او با اشاره به اینکه وظیفه اعضای شورا نظارت بر کار شهرداری است، تصریح کرد: اعضای شورا وظیفه دارند کار نظارتی خود را با دقت انجام دهند.

جراره در ادامه بر تعیین تکلیف وضعیت ساکنین منطقه آیت‌الله‌غفاری تاکید و اظهار کرد: ساکنان این مناطق چندین سال به دنبال سند و بلاتکلیف هستند.

وی همچنین بر پرداخت کامل حق و حقوق پرسنل شهرداری تا پایان سال تاکید کرد و افزود: پرداخت حقوق کارگران به خصوص تنظیف و فضای سبز در اولویت قرار گیرد.

بعضی اعضا به گونه‌ای دفاع می‌کنند که گویی سهم خواهی از شهردار داشتند

احمد کناری‌نژاد رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر، اظهار کرد: چندین جلسه برای رفع دغدغه پرسنل شهرداری در زمینه حقوق و مزایا گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تکریم پرسنل شهرداری از اولویت‌های شورا است، افزود: اینکه بدون آگاهی به یکدیگر تهمت می‌زنیم چندان پسندیده نیست. به خصوص اگر از جانب یک روحانی این اتفاق بیفتد.

کناری نژاد با بیان اینکه دوستان به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی سهم‌خواهی شده است، گفت: اگر لازم باشد پرسنل شهرداری می‌توانند از خواسته‌هایشان دفاع کنند. اینکه بعضی اعضا به گونه‌ای دفاع می‌کنند که گویی سهم‌خواهی از شهردار داشتند این ذهنیت را در شورا به وجود می‌آورد که گویا بدین شکل جلو رفته و ادامه داشته است.

عضو شورای شهر بندر عباس گفت: بعضی دوستان لباس وحدت و همدلی بر تن می‌کنند اما بر طبل ناامیدی، اختلاف و تهمت می‌کوبند. توجه کنید که شأن و جایگاه شورا را پایین نیاوریم و در جایگاه نمایندگان مردم صحبت کنیم.

شورا را به نام خودتان سند بزنید

یعقوب دبیری نژاد عضو شورای شهر بندرعباس نیز خطاب به رئیس و منشی شورا گفت: شورا را به نام خودتان سند بزنید.

کد خبر 556832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.