افزایش ۵ درصدی حوادث شهری اراک در بهمن‌ماه

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک از افزایش پنج درصدی حوادث بهمن‌ماه در این کلان‌شهر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در بهمن‌ماه امسال آتش‌نشانان با انجام ۱۸۵ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات به یاری شهروندان حادثه‌دیده شتافتند.

آتشپاد دوم مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از مجموع عملیات‌های آتش‌نشانان در بهمن‌ماه، ۶۳ مورد مربوط به عملیات اطفای حریق و ۱۲۳ مورد مربوط به امداد و نجات بوده است که در تمام این حوادث نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی اراک با حضور به موقع خود اقدام به امدادرسانی کردند.

وی افزود: از مجموع ۶۳ مورد آتش‌سوزی در شهر اراک طی بهمن‌ماه سال‌جاری، ۲۲ مورد مربوط به منازل مسکونی، تجاری، کارگاه و انبار، تعداد ۱۱ مورد مربوط به خودرو، چهار مورد مربوط به سیلندر گاز و مخازن سوخت و مابقی نیز سایر موارد از قبیل فضای سبز و مراتع و ضایعات بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک از انجام ۱۲۳ مورد عملیات امداد و نجات و ۱۲۵ مورد خدمات ایمنی در بهمن‌ماه خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۳۰ مورد زنده‌گیری و رهاسازی حیوانات خطرناک و آزاردهنده، ۲۶ مورد امداد آسانسور، ۱۱ مورد سوانح خودرویی، ۱۳ مورد گیرکردن انگشتر، هفت مورد نشت گاز از خودرو، چهار مورد انفجار و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است و خدمات ایمنی نیز شامل استقرار خودرو در اماکن مختلف جهت تأمین ایمنی است.

وی با اشاره به افزایش پنج درصدی حوادث بهمن‌ماه در این کلان‌شهر نسبت به مدت مشابه سال، گفت: در این عملیات‌ها ۸۳ نفر از شهروندان نجات یافتند و ۲۷ نفر مصدوم به بیمارستان منتقل شدند؛ متأسفانه این حوادث منجر به فوت دو نفر از هموطنان شده است.

آقازیارتی تصریح کرد: هر چند محدودیت‌های کرونایی به علت شیوع ویروس کرونا در بهمن‌ماه مانع از برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت فیزیکی و حضوری شد، اما دوره‌های آموزشی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و از طریق ارتباط تصویری یک دوره آموزشی با عنوان ارزیابی سوانح و گزارش ترسیمی برای آتش‌نشانان توسط مربیان آموزشی این سازمان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان اداره پیشگیری سازمان آتش‌نشانی در بهمن‌ماه امسال ۱۸۴ مورد بازدید پیشگیرانه از مراکز مختلف و مجتمع‌های مسکونی به عمل آمد و نیز پس از بازدیدهای ایمنی از چندین مجتمع مسکونی و تست موارد ایمنی، برای آنها تاییدیه ایمنی صادر شد.

کد خبر 556803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.