اجرای طرح «خانه‌تکانی» در آستارا

معاون خدمات شهری شهردار آستارا از آغاز اجرای طرح خانه‌تکانی شهری با هدف پاکسازی معابر و فضای عمومی شهر در آستانه سال جدید خبر داد.

شایان ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری آستارا در طرح «خانه‌تکانی شهری» با به‌کارگیری ۳۰ نیرو و ۱۵ دستگاه از ماشین‌آلات سنگین و سبک، طبق روال سال‌های گذشته تا پایان اسفندماه اقدام به رفت و روب، نظافت و زیباسازی شهر می‌کند.

وی با بیان اینکه در این طرح خیابان‌های اصلی و فرعی، بلوارها، میادین، کوچه‌ها، المان‌ها، تابلوها، جداول، سطل‌های زباله و دیوارها پاکسازی و شست‌وشو شده و در ادامه جداول رنگ‌آمیزی و درختان هرس خواهد شد، افزود: در طرح «خانه تکانی شهری» آرامستان و مزار شهدای شهرستان آستارا نیز پاکسازی و شست‌وشو خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار آستارا با بیان اینکه در این طرح حاشیه رودخانه مرداب توسط نیروهای خدمات شهری پاکسازی می‌شود، خاطرنشان کرد: دسترسی به رودخانه مرداب برای پاکسازی زباله‌ها بسیار سخت، زمان‌بر و پرهزینه است و پسماند خشک و تر موجب آلودگی رودخانه می‌شود و چهره زشتی به سیما و منظر شهر گردش‌پذیر و توریستی آستارا می‌بخشد؛ به همین دلیل از شهروندان تقاضا می‌کنیم از رهاسازی پسماند خود در بستر و حاشیه رودخانه خودداری کنند.

ناصری اضافه کرد: با توجه به اینکه قیمت سطل‌های زباله مکانیزه چندین برابر افزایش یافته است، به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تمام سطل‌های قدیمی توسط نیروهای خدمات شهری تعمیر، رنگ‌آمیزی و نوسازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا ۹۱ هزار نفر جمعیت دارد و در غرب استان گیلان در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 556780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.