۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
همه‌گیری بعدی در راه است

بیل‌گیتس به‌تازگی اعلام کرده است که ریسک ناشی از بروز نوع شدید بیماری کووید۱۹ کاهش یافته، اما همه‌گیری بعدی در راه است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیل گیتس به‌تازگی در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرده است که همه‌گیری بعدی احتمالاً از طریق عامل خارج از خانواده کروناویروس‌ها ایجاد می‌شود. این شخص بر این باور است که اگر سرمایه‌گذاری‌های درستی انجام شود، پیشرفت فناوری‌های حوزه پزشکی می‌تواند به طور مؤثری با آن مقابله کند.

پس از گذشت دو سال از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا، بدترین قسمت همه‌گیری به اتمام رسیده است؛ زیرا بخش زیادی از جمعیت دنیا سطحی از ایمنی را کسب کرده‌اند. شدت بیماری کووید ۱۹ نیز با شیوع سویه جدید امیکرون کاهش یافته است. دستیابی به ایمنی در بسیاری از مناطق از طریق ابتلاء به بیماری ایجاد شده است، زیرا افراد ساکن در این مناطق به واکسن دسترسی نداشتند. بنابراین احتمال ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ به دلیل سن بالا یا وجود بیماری‌های زمینه‌ای مانند چاقی یا دیابت با افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

بیل گیتس از دولت‌ها درخواست کرده است که از هم‌اکنون سرمایه‌گذاری کنند و آمادگی لازم را داشته باشند تا در همه‌گیری بعدی واکسن مورد نظر را سریع‌تر تولید کنند و آن را در دسترس افراد قرار دهند. این شخص بر استفاده از فناوری mRNA تاکید کرده است که تولید سریع واکسن را ممکن می‌کند.

وی اظهار کرد: در همه‌گیری بعدی باید به جای دو سال، ظرف شش ماه واکسن مورد نظر را تولید کنیم.

کد خبر 556728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.