بورس با عرضه سرخابی‌ها، روزهای پرحاشیه‌ای پیش‌ رو دارد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بسیار پر حاشیه هستند و دولت‌ها دخالت زیادی در اداره آن‌ها داشته‌اند. با عرضه نماد این دو باشگاه در فرابورس، این حواشی به بازار سرمایه هم سرایت خواهد کرد و بورس روزهای پرحاشیه و پرالتهابی را پیش رو خواهد داشت.

مهدی ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص عرضه سهام سرخابی‌ها در فرابورس، اظهار کرد: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بسیار پر حاشیه هستند و دولت‌ها دخالت زیادی در اداره آن‌ها داشته‌اند. زمانی که این دو باشگاه وارد فرابورس شده و در ظاهر به سهامی عام تبدیل شوند و این دخالت‌ها باقی بماند، این حواشی به بازار سرمایه هم سرایت خواهد کرد.

وی افزود: به نظر می‌رسد نماد این دو باشگاه در بازار سرمایه، نمادهای بسیار پرحاشیه خواهد بود که حرف و حدیث‌های بسیاری را به دنبال دارد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: شاهد آن هستیم که در برخی قراردادهایی که این دو باشگاه منعقد کرده و پس از آن پول مربی یا بازیکن را پرداخت نمی‌کنند، مسئله به دادگاه ارجاع داده شده و جرایم سخت بین‌المللی شامل حال این دو باشگاه می‌شود. زمانی که این باشگاه‌ها وارد بازار فرابورس شوند این اتفاقات می‌تواند مشکلات بیشتری هم ایجاد کند.

بازار سرمایه اکنون پذیرای عرضه اولیه‌های جدید نیست

ساسانی اضافه کرد: شرایط بازار سرمایه هم اکنون پذیرای عرضه اولیه‌های جدید نیست. از طرفی ارزش گذاری‌هایی که برای این دو شرکت انجام شده حاشیه‌هایی را به دنبال داشته است. بنابراین روزهای پر حاشیه و پرالتهابی را برای این دو باشگاه که قرار است به دو نماد تبدیل شوند پیش رو خواهیم داشت.

بورس منجربه انضباط مالی سرخابی‌ها نمی‌شود

وی خاطرنشان کرد: با قانون جدید بورس تنها اقدامات نظارتی که بورس می‌تواند در قبال این دو نماد انجام دهد، بستن معاملات و تعلیق نماد آنان است. این اقدامات تا کنون منجربه ایجاد انضباط مالی در بسیاری از شرکت‌ها نشده است؛ بنابراین برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم نتیجه‌ای نداشته و فقط منجر به متضرر شدن سهامداران می‌شود.

کد خبر 556716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.