بیت‌کوین می‌تواند به طلای دیجیتال قرن ۲۱ تبدیل شود

تحلیلگر دویچه بانک گفت: بیت‌کوین می‌تواند به طلای دیجیتال قرن بیست‌ویکم تبدیل شود؛ زیرا مردم همیشه به‌دنبال دارایی‌هایی بوده‌اند که توسط دولت‌ها کنترل نمی‌شود و طلا برای قرن‌ها چنین نقشی را ایفا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دویچه بانک، بانک شرکت خدمات مالی و بانکداری آلمانی است که در سال ۲۰۱۸ در رتبه ۲۱ از فهرست بزرگ‌ترین بانک‌های جهان قرار داشت. این بانک در سال ۱۸۷۰ در شهر برلین تأسیس شد و هم‌اکنون مالک شبکه گسترده بانکی در ۵۴ کشور در اروپا، آمریکا و آسیا است. دفتر مرکزی دویچه بانک در شهر فرانکفورت قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازارهای بورس نیویورک و بورس فرانکفورت معامله می‌شود.

ماریون لابور (Marion Laboure)، تحلیلگر دویچه بانک اظهار کرد که بیت‌کوین را وسیله‌ای مناسب برای پرداخت نمی‌داند و این دارایی به دلیل بی‌ثابتی زیاد خود نمی‌تواند ویژگی‌های کاهش تورم را داشته باشد. با این حال، وی معتقد است که این ارز دیجیتال می‌تواند در آینده به یک دارایی امن تبدیل شود و نقش طلای دیجیتال را ایفا کند؛ زیرا مردم همیشه به‌دنبال دارایی‌هایی بوده‌اند که توسط دولت‌ها کنترل نمی‌شود و طلا برای قرن‌ها چنین نقشی را ایفا کرده است. اکنون بیت‌کوین به طور بالقوه می‌تواند به طلای دیجیتال قرن بیست‌ویکم تبدیل شود.

لابور با مقایسه بیت‌کوین و اتریوم، با اشاره به ارزش بالاتر بیت‌کوین، اتریوم را نقره دیجیتالی نامید که به دلیل کاربردهای فراوان و موارد استفاده آن با استناد به امور مالی غیرمتمرکز و NFTها می‌تواند در آینده جایگاه ویژه‌ای در بازار کسب کند.

 

کد خبر 556703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.