تصمیم‌گیری درباره مدارس متوسطه براساس شرایط هر مدرسه متفاوت است

دبیر ستاد استانی کرونا در اصفهان تصمیم‌گیری درباره مدارس متوسطه را براساس شرایط هر مدرسه متفاوت دانست و گفت: در شهرستان‌های قرمز ازجمله اصفهان و تعداد زیادی از شهرستان‌های استان، کلاس‌های درس در تمام مقاطع پیش‌دبستانی و دبستانی غیرحضوری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاهین شیرانی درباره فراز و فرودهای آمار مبتلایان به ویروس کووید در روزهای اخیر، اظهار کرد: امیکرون سویه‌ای است که شیوع بسیار بالایی دارد و در این سویه مهم‌ترین وظیفه‌ای که به عنوان متولیان سلامت به عهده داریم، آگاه‌سازی مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در رأس آن زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تزریق دوز سوم واکسن است که اطلاع‌رسانی در حال انجام است.

وی با اشاره به کاهش مراجعه مردم در روزهای تعطیل برای تست کرونا، ادامه داد: مراکز منتخب تست کرونا باز است، اما مردم در این روزها کمتر برای دادن تست مراجعه می‌کنند و در ستاد استانی کرونا برای اینکه ببینیم آیا شیوع ویروس در اصفهان افزایشی یا کاهشی است، آمارهای یک یا دو روز در نظر گرفته نمی‌شود بلکه ترند شرایط، مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره تعطیلی مدارس ابتدایی و مهدهای کودک نیز توضیح داد: ستاد ملی کرونا، تصمیم‌گیری در این باره را به ستادهای استانی واگذار کرد و ستاد استانی کرونا که در رأس آن استاندار قرار دارد، تصمیم گرفت که در شهرستان‌های قرمز از جمله اصفهان و تعداد زیادی از شهرستان‌های استان، کلاس‌های درس در تمام مقاطع پیش‌دبستانی و دبستانی غیرحضوری باشد.

وی تصمیم‌گیری درباره مدارس متوسطه را براساس شرایط هر مدرسه متفاوت دانست و گفت: در دوره متوسطه اول و دوم، براساس افرادی که در مدرسه درگیر می‌شوند، تصمیم‌گیری می‌شود؛ یعنی اگر بیش از سه نفر در یک مدرسه مبتلا به ویروس شدند، مدرسه تعطیل و کلاس‌ها به شکل غیرحضوری برگزار می‌شود.

شیرانی با اشاره به وجود سه شهرستان با وضعیت نارنجی کرونایی در استان، ادامه داد: در این شهرستان‌ها، مدرسه، ادارات آموزش و پرورش و مراکز بهداشت موظف هستند که براساس شرایط تصمیم‌گیری کنند؛ در روستاها نیز مناطق آموزش و پرورش موظف به بررسی شرایط و اعلام محدودیت‌های احتمالی هستند. این ابلاغیه از چند هفته پیش که اصفهان و برخی شهرستان‌ها از جمله کاشان، وارد شرایط قرمز کرونایی شدند، اعلام شد و هنوز تغییری پیدا نکرده است.

کد خبر 556699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.