تولید باید قابل رقابت و صادرات باشد

فرماندار گلپایگان با تأکید بر حمایت از مشاغل خرد، گفت: اگر تولید قابل رقابت و صادرات نباشد رونق ندارد و اکنون اقتصاد کشور به سمتی رفته است که قدرت رقابت ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا عسگریان امروز- شنبه- در کارگروه اشتغال شهرستان با بیان اینکه بیشترین معضلات اجتماعی ناشی از بیکاری است، اظهار کرد: برای ایجاد کارآفرینی زیرساخت‌های لازم باید فراهم شود تا اشتغالزایی نیز پایدار بماند.

وی گفت: اگر تولید رقابت پذیر و صادرات پذیر نباشد رونق ندارد و اکنون تولیدات اقتصادی کشور به سمتی رفته است که قدرت رقابت ندارد.

فرماندار گلپایگان تصریح کرد: با حفظ اشتغال موجود باید به سمت توسعه اشتغال برویم، در این شرایط سخت اقتصادی حفظ یا ایجاد اشتغال جهاد اقتصادی است.

عسگریان تأکید کرد: دست به دست هم دهیم تا نواقص اقتصادی برطرف شود و بر طبل ناامیدی نزنیم، اعتقاد دارم از هر فرصتی باید به نحو احسن استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از مشاغل خرد به اشتغال پایدار کمک می‌کند، گفت: قانون را باید به سمتی سوق داد تا ضمن حمایت از قانون کار مردم نیز انجام شود.

عدم تملک زمین موجب فرار سرمایه‌گذاران به شهرهای دیگر می‌شود

در ادامه محسن اتحادی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان با اشاره به مشکل نبود زمین در شهرستان برای توسعه شهرک‌های صنعتی، اظهار کرد: عدم تملک زمین موجب فرار سرمایه‌گذاران به شهرهای دیگر می‌شود.

وی گفت: در سال جاری سه پروانه صنفی صادر کردیم و این آمار نسبت به سایر شهرهای کشور پایین است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت گلپایگان با بیان اینکه ایجاد پنل خورشیدی یک کار مونتاژ است و به ایجاد اشتغال در شهرستان کمک می‌کند، گفت: تأکید داریم صنایع غیر آلاینده، بروز و غیر آب در شهرستان ایجاد شود.

گلپایگان شرکت دانش بنیان ندارد

مهدی روشنی رئیس خانه صنعت گلپایگان با انتقاد از افزایش ۲۰۰ برابری قیمت گاز واحدهای صنعتی گلپایگان، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران در شهرستان با بروکراسی اداری مواجه هستند که لازم است صدور برخی مجوزها به شهرستان تفویض اختیار داده شود.

وی با بیان اینکه گلپایگان با وجود پتانسیل علمی بالا یک شرکت دانش بنیان ندارد، گفت: مجوز ایجاد پارک علمی فناوری در گلپایگان صادر شده است، اما هنوز اجرا نشده است.

رئیس خانه صنعت گلپایگان گفت: عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌های شهرستان موجب نبود نیروی متخصص کار شده است، نیروهای متخصص کار گلپایگان با ارائه یک مقاله جذب شرکت‌های خارجی می‌شوند.

کد خبر 556639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.